Att vinna eller försvinna

8kommentarer

Läste i tidningen om mamman och dottern som inte kunde enas om vems vinsten var som dottern skarpat fram i tv. Mamman berättar en version och dottern berättar en, men om sanningen ska fram så finns det ju bara en sanning men tydligen flera tolkningar på denna. Jag skulle kunna berätta flera sådana fall där någon vunnit och det har skett splittring i släktskapet. Min arbetskamrat berättade en sådan historia inatt när vi jobbade då vi hade detta som samtalsämne under bilfärden. Inte skulle jag vilja ruffa åt mig pengar som inte var mina om inte vinnaren själv ville dela med sig. Men vi är ju olika som sagt. Men å andra sidan är det ju jättekul att vinna och glädjas oavsett om det handlar om en egen vinst eller om någon annan vinner.


Ölands östra sida just innan solen försvinner i väst

Grattis till alla vinnare i helgen :-)
Var du en av dessa?

Måndag och nedräkningen har börjat....

8 kommentarer

Gökboet

17 Oct 2011 12:36

Är det konstigt att det hela tiden pågår krig ute i världen?

En mor och dotter? Sorgligt!

Ailas

17 Oct 2011 14:02

Tänk om modern och dottern hade kunnat dela på pengarna och glädjen!!!! Helt otroligt hur till och med så nära människor blir kalla av girighet. Sorgligt är det sanna ordet.

Trevlig måndag

Kram

♥ Carina ♥

17 Oct 2011 14:37

Jag läste också det där. Tragiskt! Pengar kan verkligen ställa till det...

Kram

Maria - Passion for heels and fashion

17 Oct 2011 19:45

sv: okej :) vad har du hittat på idag?

soffie

17 Oct 2011 21:11

jisses kunde de inte dela lika;( massor med pengar kan förstöra mycket å även bristen på dem,kram

Inger Maryissa

17 Oct 2011 23:30

Ja, det är trist när pengar skapar splittring, vilket tyvärr händer ofta..

tycker nog att mamman och dottern som du berättar om, att de kunnat dela på vinsten...

Fast å andra sidan vet man ju inte bakgrunden till det hela...men ändå...

Bäst är nog att köpa egen lott och skrapa själv ;-)

kram

AnnaKK

18 Oct 2011 09:27

De enda som vinner på mina lottköp är idrottsföreningen - jag köper nämligen bara lotter när jag måste, och i princip bara av dem. Vinner själv på dem gör jag aldrig, men indirekt vinner dottern för om hon (tack vare bla mina köp) lyckas sälja ett visst antal så får hon i sin tur ett utrustningsbidrag från föreningen... :-)



Jag la upp några fotbollsfoton sen igår, förresten. Om du vill se dem. :-)



Nu verkar det för övrigt vara slut på det fina höstvädret - här vräker iallafall regnet ner nu. Blä... <:-/

Selma

18 Oct 2011 13:46

Pengar kan verkligen ta fram folks fulaste sidor.

Kommentera

Publiceras ej