Alla dessa omöjliga val

5kommentarer

Hela tiden ska man göra en massa val. kan inte förstå varför det ska finnas så många varor av varje sort. Elbolag, hur många som helst, vilken mobil ska man välja och massor av operatörer. Kontantkort eller bundet. Alla dessa vardagliga val som ska göras, vad ska man ha till middag, klippa gräset eller hacka ogräs. Som om inte detta vore nog så enligt en studie så måste det finnas en balans mellan hjärnans rationella och emotionella beslutsystem för att man ska fatta rätt beslut. Jag måste väga alla stora beslut för och emot och ibland kan det ta sin tid, till och med flera år innan jag bestämt mig och då kan det ibland vara försent. Men jag jobbar på att sluta vara en velpotta. Övning ger färdighet säg det, så länge jag inte gett upp ska det nog bli ordning på mig me.


Ska jag välja denna pumpan tro, eller vad sägs om en mindre, en annan färg kanske?

Har du svårt för att fatta rätt beslut?

:-)

5 kommentarer

Per-Anders

13 Oct 2011 23:30

Jag håller med dig. Jag tycker det är svårt med alla banker, elbolag och försäkringsbolag man måste välja bland. Och hur man än väljer så blir det fel (dvs för dyrt). Nej, det är lika bra att blunda och peka på första bästa...

AnnaKK

14 Oct 2011 08:48

Kan bara instämma i allt du skriver - men en sak gör jag enkelt för mej: Jag handlar ALDRIG något av telefonförsäljare!!! Vare sej det är såna som ringer hem till mej för att kränga än det ena och än det andra, eller om det är såna som blockerar ingången till någon affär och försöker pracka på mej ett mobiltelefonabonnemang. ALDRIG - ALDRIG - ALDRIG!! :-)



Sen var det förresten ett jättelätt val att välja vilken kamera jag skulle köpa igår - eftersom det bara fanns en att välja på (eller iallafall bara en som det stor Canon på!!). Annat har det varit när jag har suttit här framför datorn och surfat på kameror - då har det varit stört omöjligt att välja! <:-) (Å andra sidan var det ju billigast så, förstås! Fniss!!)

AnnaKK

14 Oct 2011 08:49

Kan bara instämma i allt du skriver - men en sak gör jag enkelt för mej: Jag handlar ALDRIG något av telefonförsäljare!!! Vare sej det är såna som ringer hem till mej för att kränga än det ena och än det andra, eller om det är såna som blockerar ingången till någon affär och försöker pracka på mej ett mobiltelefonabonnemang. ALDRIG - ALDRIG - ALDRIG!! :-)



Sen var det förresten ett jättelätt val att välja vilken kamera jag skulle köpa igår - eftersom det bara fanns en att välja på (eller iallafall bara en som det stor Canon på!!). Annat har det varit när jag har suttit här framför datorn och surfat på kameror - då har det varit stört omöjligt att välja! <:-) (Å andra sidan var det ju billigast så, förstås! Fniss!!)

Selma

14 Oct 2011 13:53

Ibland och ibland inte.

soffie

14 Oct 2011 21:00

himla cool bild:) kramen

Kommentera

Publiceras ej