Ibland tror jag inte mina ögon

8kommentarer

När jag gick på stan i förra veckan så kom det en bil körande som hade sitt lilla barn i framsätet UTAN BÄLTE, jag fick kolla två gånger så att jag verkligen såg det jag trodde mig se. Barnet stod på sätet och höll sig i instrumentbrädan. Hur lätt är det inte att något springer ut och man behöver bromsa till lite snabbt. Nu för tiden så blir man ju lika förvånad av att barn är lösa i bilen som att vuxna sitter och röker när de kör. Det är ju ett tag sedan som det blev lag på att alla i bilen ska sitta fastspända, så det borde ju alla ansvarstagande föräldrar inte kunnat missa. En mycket bra lag för övrigt, tycker jag.


Alla borde ha rätt till en trygg bilfärd, när man inte själv kan bestämma

Sol hos mig, hela dagen!

:-)

8 kommentarer

Gökboet

15 Nov 2011 19:48

Det är inte mycket som förvånar mig längre nu för tiden, men nog trodde jag att den tiden med barn i framsätet, var förbi för LÄÄÄÄNGE SEDAN! Sorgligt!

mimmione

15 Nov 2011 20:09

det är så man hisnar folk borde ha bättre vett än så, men det är som med reflex blir alltid lika irriterad när jag ser svartklädda typer ute, UTAN reflex

soffie

15 Nov 2011 20:46

jisses vilken idiot usch stackars unge, å du va härlig bild, kramen

Inger Maryissa

15 Nov 2011 21:45

ja, verkligen oansvarigt att ha sitt lilla barn i framsätet utan bälte och dessutom stod upp och lekte.



Söt bild !!

kram

Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

16 Nov 2011 15:59

Helt jäkla sjukt! Vet du vad jag såg förra året. Jo en pappa satt i baksätet med ett spädbarn liggandes i hans knä! =O

AnnaKK

16 Nov 2011 19:11

Ja, det är ju otroligt DUMT att köra omkring med barn i bilen på det viset NU... Men jag minns ju hur det var på 60/70-talet (och du också, eller hur!?). Då kunde man vara bortåt 10 pers i en liten folkvagnsbubbla, och det fanns varken bälten eller lysen... <:-) Typ...

Selma

17 Nov 2011 15:43

Folk är galna!

Marie-Louise

18 Nov 2011 13:46

Ja det är helt otroligt vad en del utsätter sina barn för. Tyvärr ser jag detta fenomen lite väl ofta utanför mig :( Barn som inte är fastspända, barn som sitter i passagerares knä, för många i bilen så det trängs både fram och bak. Kram

Kommentera

Publiceras ej