Tur ska en tosing ha :-)

6kommentarer

Kom till Asarum igår något nervös inför kommande match. Suttit och ätit lördagsgodis hela vägen dit för att spara min naglar. Väl framme så börjar jag plocka upp min kamera och såg då att det lilla UV-filtret som jag köpte förrförra året var krossat, men jag viste inte då hur mycket som kommit till skada. Höll jag på att få hjärtsnörp "eller"!!! Försiktigt så skruvade jag bort filtret och blåste rent från glas-splitter så gott jag kunde och sedan så synade jag linsen efter andra skador, men allt var ok som tur var. Vad som orsakat skadan vet jag inte men jag tror att det kunnat blivit då kameraväskan kasade ner från soffan och på så sätt hamnat lite olyckligt.

Så på måndag tar jag mig en sväng inom närmaste ställe som säljer UV-filter för att köpa ett nytt.....tänk om :(

fattar ni hur glad jag är...................:-)

6 kommentarer

AnnaKK

30 May 2011 10:48

Och det är precis därför som man ska ha UV-filter! För att dom ska ta smällarna istället för själva linsen, om olyckan är framme! :-) Hoppas du hittar ett nytt filter idag - man bör inte vara utan såna för länge...



Och nu kan du nog ta av dej dunjackan, förresten!? Här är det iallafall så gott som sommarväder idag! ÄNTLIGEN igen!!! Så himla SKÖNT!!! :-D

Ailas

30 May 2011 14:06

Vilken tur att linsen klarade sig! Men bra om du fixar skyddet snabbt, för vem vet när kameran kasar iväg lite oförsiktigt nästa gång.



Här är vädret äntligt riktigt skönt, så nu ska jag tillbaka till trädgården. Lata mig eller göra nytta, det är den stora frågan!



Kram och trevlig måndag

soffie

30 May 2011 22:16

himla tur att linsen klarade sig ,jag vet inte så mycket om kameror men vad har man det filtret till?

må gott

soffie

30 May 2011 22:16

himla tur att linsen klarade sig ,jag vet inte så mycket om kameror men vad har man det filtret till?

må gott

soffie

30 May 2011 22:19

vet ej vart mitt inlägg tog vägen men vad har man ett sånt filter till,vilken tur linsen klarade sig,

kram

soffie

30 May 2011 22:20

vet ej vart mitt inlägg tog vägen men vad har man ett sånt filter till,vilken tur linsen klarade sig,

kram

Kommentera

Publiceras ej