Okopplade hundar

4kommentarer

Har nog skrivit det förut men jag blir så horngubbens arg på alla hundägare som inte kan ha sina hundar kopplade när de är ute på promenad. Har man då som i det fallet jag menar en hund som är farlig för andra hundar och har vid ett flertal tillfällen visat ej sunda beteende så borde man ju vara extra försiktigt. Jag ska inte helgonförklara min egen hund för han är som ett rytande lejon då vi möter andra hanhundar men det kanske inte är så konstigt eftersom han blivit påhoppade ett x antal gånger. Gozzi är alltid kopplad om vi inte tränar förstås, men då är han ju fokuserad på sin uppgift. Man ska ju inte behöva gå omkring och vara rädd för att andra hundägare inte tar sitt ansvar över sin fyrbenta vän. De hade ju skärpt straffen ang lösspringande arga hundar men jag vet inte om eller hur straffet fungerar i verkligheten.


Denna lilla hunden stod lungt och fint på sin tomt när vi passerade igår. Söt var den också :-)

Medan det snöblandande regnet öser ner utanför mitt fönster
är det gott att sitta inne och dricka varmt te.

Önskar er en bra dag!

4 kommentarer

AnnaKK

02 May 2011 16:32

Vilken liten söting!!! :-)



Jag var ju på hundutställning igår, och det var bara en enda hund jag såg (eller mest HÖRDE) göra utfall och morra mot en annan hund - och det var nån slags "golvmopp". Annars brukar det mest vara bland terrierna som det kan vara lite irriterat!? De hundar som är störst och ser farligast ut, är ju vanligtvis så väldresserade (annars vågar man väl helt enkelt inte ta med dem på utställning!?) så på dem brukar ju t o m småungar kunna vara och klättra utan att det händer några katastrofer. :-)



Som hundägare har man ju strikt ansvar för sin hund, som det så vackert heter. Men jag säger nog som du: undrar vad det egentligen har för betydelse i praktiken...?



Snöblandat regn??? 8-X Hua...

Marie-Louise

02 May 2011 18:39

Ja fy för lösa hundar. jag som är lite hundrädd blir inte glad om jag möter en okopplad hund. Hur snälla de än kanske är så vet ju inte jag det om jag inte känner hunden. Kram

Per-Anders

02 May 2011 21:46

För att inte tala om hundägare som inte tar rätt på spillningen efter sina hundar.

soffie

02 May 2011 22:46

men åå va vacker hund,

jag hatar med folk som ej har sina hundar kopplade iallafall dem där hundarna rusar fram å ska hälsa å fjompa sig,de som är lösa där hundägarna verkligen har pli på dem tycker jag är ok,Jag tycker det är hur coolt som helst när det går förbi en okopplad hund som inte ens vrider på huvudet utan helt fokuserar på husse/matte.

en sak till jag stör mej på är de som har hundarna kopplade i en sån där lina å hunen bara går fram till vem som helst,

brrr vi har med haft svinkallt här idag,blä

Kommentera

Publiceras ej