Nu är det dags tycker jag

4kommentarer

Klart att Karlskrona ska ha ett kulturcentrum. Där unga och gamla kan samlas och utbyta kulturliv. Tänk vad trevligt med sommarteater och musikunderhållning och andra kulturella inslag i vår stad. Många har försökt att få till något innan men då har det sagts att "det går inte" som så många gånger tidigare till andra förslag.
Jag håller tummarna för att Pia Dauhn ska lyckas med sitt projekt.



Hur går det för kulturlivet i din stad?

Ännu en solig dag att glädjas åt :-)

4 kommentarer

Marie-Louise

12 May 2011 10:56

Ja en kultursatsning som inkluderar gammal som ung vore något helt underbart. Det var prat om att vi i Farsta skulle få något liknande: en liten biograf, ett litet kulturfik för gammal, ung, invandrare och icke invandrare, m.m. men det har inte blivit någonting av det tyvärr. Det föll när Alliansen vann valet.... Kram

bagarn

12 May 2011 11:53

hört att det finns ett varmt kulturklimat i Torskors där finns visst ett litet kulturrum

AnnaKK

12 May 2011 14:22

Det finns förmodligen mer av kulturliv här i trakten än vad jag vet om - jag är ju mest insnöad i fotbollskulturen bara! <:-)



De flesta fågelfotona i bloggen är faktiskt tagna här hemma på tomten. Väldans praktiskt att bara behöva kliva ut genom dörren (eller varför inte fota genom ett fönster, förresten - det har ju hänt det också!) för att få sitt lystmäte tillfredsställt. :-D



Får man vara nyfiken och fråga vilken fotobok det var du beställde?? :-)



Solen har gått i moln här nu, men det gör inte så mycket. Har ett stort diskberg i köket att "roa" mej med... ;-) Men inte just nu - för nu slappar jag här vid datorn och dricker kaffe och funderar på nästa blogginlägg. Ha-Ha! :-)

Ailas

12 May 2011 14:38

Jag bor i en kulturstad, tycker jag... och bättre blir det! Den 11/11 invigs detta vackra kulturhus:



http://www.destinationjonkoping.se/gora/artiklar/7-6-2010-kulturhuset-spira-tar-form.html



I förrgår var jag på Konserthuset för att få förhandstitta på nästa säsongs kulturutbud. Det blir nog en del deltagande.



Annars råder det rätt mycket hockeykultur i staden. :)



Kvavt väder. Åskpremiär igårkväll. Måste vara sommar.



Kram

Kommentera

Publiceras ej