Jag försöker att bli vän med mitt ogräs

11kommentarer

Kirskål, nässlor och maskrosblad ingår nu mera i min mathållning, ville jag skriva men det ligger inte mycket sanning i det. Det sägs att man ska vara tålmodig och lära sig mera om sina trädgårds-fiender för att så småningom bli bästa polare. Min rabatt är så murrigt grön och fin, de blommor som en gång växte där ser inte längre dagens ljus. När jag för en stund sedan betrakatade grönskan så insåg jag att tiden som rabatten inte fått har jag använt till något trevligare. Fördelarna överväger för att kirskålen ska få stryk på roten, den är alltid grön oavsett sommartorka och så är den ju ätbar.


Letar man noga så finns det annat också

Nu vill jag att min förkylning ska lämna mig ifred :-(

11 kommentarer

Per-Anders

17 May 2011 19:42

Fin bild!

beciell

17 May 2011 19:55

Sommarens trendigaste Converse till salu i storlek 37! Unika med sina USA-ränder.. Superpris: 500 kronor!! Passa på, skitsnyggt till jeansshortsen i sommar tex.. http://beciell.blogg.se/2011/may/saljes-unika-converse-usa-stars-and-stripes.html

soffie

17 May 2011 20:16

ogräset är jobbigt men det kan va fint med bara man slipper det där man inte vill ha det,;)

men usch dumma förkylning hoppas den ger sig snabbt,

krya på dej

Anneli

17 May 2011 20:23

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 3 nya vinnare på torsdag:)

http://anneliih.blogg.se/2011/may/tisdag-dagens-bloggd-2.html#comment

yasmine modell mamma och fru

17 May 2011 20:23

allt bra?

kram

ROBIN HOOD

17 May 2011 20:45



Åh! :D



Btw skulle du vilja ha en bildlänk i ett inlägg på min blogg? Vore skit kul! :D

Skrev och frågade folk om de här så du kan väl kika och om du vill så säg till? :)

http://robinhoods.se/2011/may/rosta-fa-en-bildlank.html#comment

Marie-Louise

18 May 2011 12:56

Ja att rensa i rabatter tar tid :( men vad gör man med kirskål? Om man nu bestämmer sig för att äta den alltså....

Vilken härlig bild :)

Men är det förkylning du har? Inte allergi eller något sådant? Kram

yasmine modell mamma och fru

18 May 2011 13:49

gör det helt underbar.

hur är allt idag? kram

AnnaKK

18 May 2011 16:38

Den där beskrivning passar väldigt bra in här också, vill jag lova - och samma sorts gula blomma (vad sjutton är det nu den heter??) växer här också - långt utanför rabatterna, dessutom... <:-)



Trixet med ogräsfria rabatter är att plantera så tätt att det helt enkelt inte får plats (så mycket) ogräs mellan växterna.



Hoppas förkylningen har gett sej iväg nu!? Såna vill man ha ännu mindre av än ogräs ju! :-)

Ailas

18 May 2011 16:56

Jag för också en ojämn kamp mot ogräset! Vissa rabatter är acceptabla just nu, men innan jag är klar med alla blir de som är acceptabla nu oacceptabla. Fast jag har bra tolerans, kan det bero på att jag är lat?



Bort med dig, förkylning!!!!! sträng blick

Kram

♥ Carina ♥

18 May 2011 19:57

Ogräs växer ju ta mig tusan genom asfalt t.o.m.... grrr

Kram

Kommentera

Publiceras ej