Höga bensinpriser

7kommentarer

Idag ska jag skriva av mig lite av min ilska ang höga bensinpriser. Jag bor ju på landet inte så långt från en förort till Karlskrona, men tydligen så långt bort att det inte går några bussar, jo två om dagen, så att gymnasieeleverna och varvsarbetarna kan ta sig till sina jobb. Men när jag ska ta mig till jobbet så är det bilen som gäller. Möjligt att man får skylla sig själv om man bosätter sig på landsbygden utan bussförbindelser, men alla kan ju inte bo i stan. Inte är man så sugen på att cykla på en 80-väg där bilarna kör som om det var 110. Men jag ska inte klaga för löneökningen som kom i april täcker i alla fall den extra merkostnaden det blir för att jag ska kunna ta mig till jobbet. Det finns ju betydligt större miljöbovar än vi billister om nu det är för att värna om miljön som bensinpriset ska stiga ytterligare med några kronor.


Kanske man skulle skaffa vingar.....

Nu får det bli en långrunda med hunden
får se om det hjälper att gå av sig ilskan :-(

Vad retar du dig på idag?

7 kommentarer

Marie-Louise

03 May 2011 11:17

Idag retar jag mig på min lärare på högskolan som alltid ger instruktioner till våra arbeten så sent :(

Ailas

03 May 2011 20:33

Det finns ingen koppling mellan miljö och bensinpriset kom jag fram till i mitt blogginlägg häromdagen om samma ämne. Det är bara ett sätt att pressa bilisterna lite extra, det är en tålig grupp... och statens kista har inget boten. Sedan slösar de bort pengarna.



Jag retar mig idag på vatten- och sopräkningen! De fasta avgifterna och momsen suger verkligen... och det har ingen som helst effekt om man är sparsam. Samma sak med elen, för övrigt. Usch och fy!



Hoppas att du ändå har en trevlig kväll!

Kram

Ailas

03 May 2011 20:34

Det finns ingen koppling mellan miljö och bensinpriset kom jag fram till i mitt blogginlägg häromdagen om samma ämne. Det är bara ett sätt att pressa bilisterna lite extra, det är en tålig grupp... och statens kista har inget boten. Sedan slösar de bort pengarna.



Jag retar mig idag på vatten- och sopräkningen! De fasta avgifterna och momsen suger verkligen... och det har ingen som helst effekt om man är sparsam. Samma sak med elen, för övrigt. Usch och fy!



Hoppas att du ändå har en trevlig kväll!

Kram

soffie

03 May 2011 22:40

helt sjukt vad bensinen är hög,suck är vi det dyraste landet på bensin tro,

läcker bild å jag hoppas du kunde skingra tankarna efter den härliga proemnaden:)

AnnaKK

04 May 2011 08:41

Vi bor precis som du - med samma förhållanden och villkor - och är helt beroende av bilar för att kunna ta oss till jobb och affär osv. Så visst suger det att bensinen blir dyrare och dyrare. :-(



Men för tillfället är jag dock ännu mer förtretad över vädret! Vad ska denna förbonkade KYLA vara bra för, och hur länge ska vi tvingas leva med den!? >:-I

lovisa

04 May 2011 08:53

Vad ska du göra denna onsdag?:)

Just nu har jag en kanontävling! du har chans att vinna en VALFRI vara från www.brandsinfashion.com.

du kan hitta allt från; badmode,smycken,klockor,skor,jackor,shorts,väskor,plånböcker av märken som chanel,dior,ed hardy mm.

Om du vill delta i tävlingen kan du klicka här:

http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

HANNA

04 May 2011 09:33

cool bild :o

Kommentera

Publiceras ej