Fotbollshuliganer

5kommentarer

Skånederbyts bröts igår i matchen mellan Malmö och Helsingborg. Hur tråkigt som helst kan man tycka för alla dessa som tagit sig dit för att få se fotboll och heja på sitt lag. Med tanke på att det var en smällare som kastades in så var det ju med all säkerhet planerat. Tur att ingen allvarligt kom till skada. Detta måste ju vara väldigt tråkigt för det lag som nu behöver bära skammen för sina supportrars skull. Det är nog många som är grymt besvikan idag :-(


Här har det haglat idag, så skiner solen en stund och så regnar det igen och så......

Nu är det fika dags!

5 kommentarer

Ailas

25 May 2011 13:52

Ser att vi berört samma ämne idag, med samma avsky...

Jag behöver inte upprepa mitt inlägg här, du har ju redan läst det, vill bara betona vikten av att detta inte handlar om Malmö FF, AIK osv... utan detta handlar om det våld och den respektlöshet som finns överallt i samhället och som vi nu måste ta tag i med andra metoder än tal om utanförskap.



Samma väder hos mig... solen på besök just nu.



Kram

Jenny

25 May 2011 14:10

Va dom lyste fint (:

♥ Carina ♥

25 May 2011 17:54

Jag såg det där på sporten igår... tråkigt är det...

Kram

soffie

25 May 2011 21:23

verkar va samma väder överallt nu rena aprilvädret hoppas nu det blir somamr ordentligt snart,

fina blommor

usch va trist att det finns folk som förstör matcherna sådär,

kram

AnnaKK

26 May 2011 06:55

Vad den där typen av folk har att göra i en supporterskara begriper jag överhuvudtaget inte. Alltså jag fattar inte hur de supportrar som faktiskt sköter sej och stöttar sitt lag kan acceptera att ha "såna" mitt ibland sej!? Man kan ju tycka att de ganska enkelt själva skulle kunna sätta stopp för sånt här innan skit av det slaget som nu hände i Malmö händer... Själva kunna "avväpna" dem som börjar plocka fram knallskott och bengaliska eldar - och själva hålla tillbaka såna som plötsligt får för sej att de ska in på planen och slåss! På nåt vis kan jag tycka att Polisen har viktigare saker att göra än att vakta fotbollshuliganer, och ska det behövas hundratals poliser för att spela vanliga "sketna" allsvenska matcher så kanske det faktiskt inte är nödvändigt att dessa matcher spelas med publik på läktaren. >:-I



Igår var jag och maken och tittade på herrlaget för första gången på säkert tre år. :-) De har dalat genom serierna, mycket på grund av ett generationsskifte bland spelarna, men nu är laget äntligen på gång uppåt igen och småkillarna har vuxit till sej en hel del. Det blev seger igår - också. :-)



I kväll spelar damlaget, och då ska vi givetvis också gå och titta - utan några knallskott i fickan.



Svar på fråga: Nä, jag har inte sett till ekorrar här på säkert två månader nu. Hux-flux var de bara borta... Har inte en aning om vad som hände, men det är onkeligen tomt utan dem. <:-I



Ha en fin-fin dag!! :-)

Kommentera

Publiceras ej