Vårmode

5kommentarer

Medan jag och min dator tog en lite fikastund på julknäckebröd för 5 kr paket på Coop Extra med en klick mögelost på och en väldigt stor kopp med te som fick passera ner till den skrikande magen så kollade vi runt lite på vårmodet. Datorn fick vara utan, bara sällskapsdam. Så fina jackor och byxor så man blev alldeles våryr. Innan jag körde hem från stora staden idag där jag varit på möte så passade jag även på att gå in i två butiker för att klämma lite på våren. Jag hittade en jacka som jag gärna velat köpa men eftersom jag inte kan ha den på mig ännu så vet jag att jag hinner hitta många "vill ha" jackor innan det tunna tyget räcker att värma mina vinterfrusna armar.
Sedan barnsben har man fått höra att våren ska svettas in och hösten ska frysas in, men den där infrysta hösten varar ännu för mig oavsett dunjackor och långkallingar.


Även Gozzi tycker det är kallt

Inatt såg vi en grävling som irrade runt efter sin vinterdvala
helt ovetande om att vägen är inget bra ställe att uppehålla sig på :-)

5 kommentarer

Ailas

15 Mar 2011 15:17

Vilken härlig bild! Den överglänser alla andra modeller. Hälsa Gozzi detta träffsäkra omdöme.



Jag har inte kollat ett dugg på vårmodet. Känner nog ingen motivation förrän jag kommit i gång med motionen lite bättre. Vårbrallor? Nej... glöm det! Vore tortyr att behöva se sig själv. Puh, tacka vet jag mina gamla generösa jeans.



Kram och fortsatt bra dag önskar jag, denna gång från soligt vårväder.

soffie

15 Mar 2011 19:28

hihihi va mysig bild!

brr det va kallt här med idag men solen tittade iallafall ´fram,

kram

Marie-Louise

16 Mar 2011 07:21

En sån söt bild på Gozzi :)

Ja det där med att hitta vårjackor är en hel vetenskap och det finns ju så många snygga just nu. Men nu längtar jag till att man måste använda vårjackan för att vinterjackan blivit för varm :D /Kram

AnnaKK

16 Mar 2011 08:58

Ungdomarna går ju exempelvis med sina tygskor med suptertunna sulor året om numera (trendriktiga som de är...), medans jag har använt min skidjacka året om (eftersom jag inte är lika trendig men däremot lite frusen av mej). Fast nu har jag tagit helt död på dragkedjan i den jackan, så det blir nog till att börja använda den nya (jag köpte på rea för ett tag sen) nu vare sej jag vill det eller inte... Fast det är iallafall också en skidjacka! :-)



Närmare skidåkning (eller vintersport överhuvudtaget) än min jack-smak kommer jag inte - men som fotbollsförälder har jag ju lärt sej genom åren att det nästan alltid är kallt när det är match, t o m ofta även mitt i sommaren! Hm... Så skidjacka är perfekt!! :-D

mimmione

17 Mar 2011 17:40

det är konstigt, så fort man ser det minsta lilla vårsol en får en aning om vår, så vill MAN HANDLA, känner exakt som du man är supersugen på att förnya garderoben efter den långa vintern och sätta på sig lite vårkläder, snart, snart, snart

Kommentera

Publiceras ej