Ovanlig klokhet

1kommentarer

Någon sa en gång i ett program jag kollade på för många år sedan att kraften finns inom dig själv, allt man skulle behöva göra var att räcka ut handen och börja nyttja den. Hur enkelt som helst, eller hur! Idag då jag städade ur en av lådorna från vinden så låg där en tidning som jag kladdat på. Inte ovanligt för mig. Kan inte hålla en penna utan att jag måste rita på något. På tidningen hade jag skrivit "vad gör du om tio år". Ni förstår att det tar tid för mig att rensa lådor med tidskrifter jag sparat. Men till saken hör att intill mina skrivna ord så var där ett repotage från programmet ang just att upptäcka sig själv med hjälp av intuition och ovanlig klokhet. Här fanns övningar på hur man ökade sin kreativitet och utvecklar sina talanger. Mycket av det som togs upp styr man själv över med hjälp av tanken. Hur lätt det är att fastna i det negativa och glömma bort allt det där som man kan och är bra på. Hur jobbigt man har det i sitt privatliv eller hur mycket man än kört fast på jobbet så var det viktigt att ha roligt, göra de saker man vet att man tycker om. Inte glömma bort den glädjen som ger så mycket energi.
För det är ju så det är, man behöver bli påmind om allt det där som ger glädje i stället för att köra fast i dyn.
Ang "vad jag gör om tio år" så var det bara fyra av dessa som jag levt upp till.
Så nu får det bli en ny lista......vem vet!



Nu är frukosten avklarad!
På lådorna igen.......

1 kommentarer

Ailas

09 Mar 2011 17:06

Helt klart gäller det att försöka hålla humöret uppe och njuta av de positiva sakerna, samtidigt som vi ändå måste hålla huvudet i gång och se vad som händer omkring oss.



Livet är underbar gåva och vi bör göra det bästa varje dag. Jag tror att vi lyckas ganska ofta.



Du hade väl inte tagit bild på frukosten, förresten?



Snöblandat regn här nu, solen som lyste så vackert på förmiddagen är borta. Mars är full av överraskningar... som eg inte är överraskningar.



Kram!



Kommentera

Publiceras ej