Medi@Boom

3kommentarer

I vår kommun finns ett gäng härliga ungdomar som träffas för att få ihop innehållet till en tidning  som vi övriga invånare kan ta del av för en billig peng två gånger om året. Tidningen är gjord av personer med olika funktionsnedsättningar. I årets första tidning kan man läsa om intervjuer av Anders "Idol" Bagge, Björn Skifs, Stina Lundberg Dabrowski och många flera. Tidningen innehåller även recensioner av kebabställen, smaskiga recept och loppis dramatik. Deras dikter är fantastiska att läsa, mycket handlar om kärlek men även favoritartisten får vara med på ett hörn. Medi@Bomm är ett samarbete mellan studieförbundet Vuxenskolan, Human Touch och FUB (föreningen för barn, ungdomar och vuxna med utvecklingsstörning samt många bidragsgivare. Flera från redaktionen har jag haft förmånen att träffa genom mitt arbete när jag jobbade inom handikapförvaltningen. Jag vet att det dröjer ett tag innan nästa utgåva ligger för tryckning men jag längtar redan efter att få ta del av deras arbete på redaktionen.

En dikt skriven av Mercy i Medi@Bomms första utgåva för året

Vårbalen 2011

Trerätters
Dansa vals och tango.
Uppträde
Förätt med bröd
Varmrätt flygande Jakob hoppas jag.
Eftrerätt glassbomb
Välkomstdrink
Finklädda två och två.
Mångatrappor.
Serverat som för en drottning och kung.
Krona i taket


Min lilla prinsessa får bli dagens bild

Mulet men härlig ändå!
Snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart....................:-)

3 kommentarer

soffie

14 Mar 2011 19:24

vilken rolig ide att låta de ungdomarna göra den tidningen,

Häftig bild,

kramen

Per-Anders

14 Mar 2011 22:30

Fin dikt. Det lät som en trevlig vårbal.

AnnaKK

15 Mar 2011 09:14

Vilken kul grej, den där tidningen! :-) Det är väl inget snack utan att dessa människor har massor att tillföra bland annat kulturlivet - ja, se bara på Glada Hudik-teatern, eller vad det är de kallar sej. Nu har de ju precis gjort en film också. :-)



Ja, förr glömde man sätta film i kamerorna och nu för tiden glömmer man minneskortet! Fniss!!!



Ha en fin dag!! :-)

Kommentera

Publiceras ej