Med näsa för våren

5kommentarer

Trots att det ligger massor av snö kvar här hos mig så gör våren vad den kan för att titta fram. Videkissarna börjar krypa ur sitt vinterskal, krokusen kämpar på i rabatten. Där solen kommer åt i lä så har även kungsliljan börjat visa sig, endast någon cm men det finns hopp. Fåglarna kvittrar på och det forsar i bäcken. Så underbart!

Kungslilja, men det dröjer ett tag innan de blivit så här stora

Måndag igen!
Men är man ledig så är måndagar mycket bra dagar.....

:-)

5 kommentarer

Ailas

21 Mar 2011 12:08

Massor med fredagsnattens snö kvar även här! Ingen sol idag, så det töar lååååååångsamt, men ändå är det vår i luften och ganska många plusgrader.



Sotis och jag hade precis lite vårsnack med nötväckan som kom och kalasade på fågelbordet.



En riktigt skön måndag önskar jag dig.

Kraaam!

Marie-Louise

21 Mar 2011 16:02

Ja men nu kommer det gå fort, sen har vi grönt och fint på träden och runt oss. Vilken underbar kungslilja du visar på bild :) ett prakt exemplar. Kram

mimmione

21 Mar 2011 17:06

vi hoppas på en underbar vår, här är snödropparna i full färd med att tala om att våren har kommit

soffie

21 Mar 2011 20:34

härligt med alla vårtecken som sakta börjar visa sig nu,hoppas det blir varmt länge nu så vi slipper mer snö,

kram å va fin den blomman är

AnnaKK

22 Mar 2011 17:27

Tror det passar sej bäst att jag kommenterar i detta inlägg - även om det du skriver i det nya är ack så viktigt och beklämmande!



Men jag skulle svara på en växtfråga! ;-) Eller fråga och fråga - det var det ju inte, utan snarare att jag också har sett den där reklamen med buxbombusken som är klippt till en rumpa! Så det är väl bara till att sätta igång och forma om klotet till en sådan nu!!! :-D

Kommentera

Publiceras ej