Att våga vara obekväm

4kommentarer

Hur lätt är det inte att tycka som någon annan, att nicka instämmande, hålla med om något man egentligen har en helt annan uppfattning eller åsikt om. Att säga vad man tycker till någon i enrum men en helt annan åsikt då det gäller. Är man då feg eller smidig. Vissa saker har ingen betydelse för om man har en åsikt eller inte, men ibland så krävs det lite mera och då är det lätt att dra sig undan. Blanda inte in mig i detta, håll mig utanför, måste vi ta det nu......eller så bara står de där och säger ingenting.
Hur svårt kan det vara?
Grrrrrrrrrrrrrrrrr



zjdfhdrjgfkuzjdhvfbn,ajzhsjd......................

4 kommentarer

Ailas

02 Mar 2011 23:10

För mig är det naturligt att säga vad jag tycker, eftersom jag i grunden menar att det handlar om respekt för alla människors åsikter. Att jamsa med är egentligen motsatsen? Alla tycker inte lika och väl är det. Det är intressant och roligt med olika åsikter samt diskutera dem. Alltid lär man sig något också. :)



Kram och sov gott!

AnnaKK

03 Mar 2011 10:12

Mmm... Jag försöker i och för sej välja mina konflikter, om det går. Och hålla käften om det bara skulle medföra något negativt att basunera ut en motsatt åsikt. Men skulle det däremot kunna göra skillnad beroende på vad jag tycker, så är det klart att jag står upp för min sak och talar klarspråk! :-) Men jag är inte en sådan som till varje pris måste få min vilja igenom - iallafall inte på den ljudliga vägen... Jag är nog mer sån att jag håller med för lugnets skull, och sen gör jag som jag vill iallafall ändå! ;-) (Fast så kan man ju inte göra om man har arbetskamrater att ta hänsyn till så klart - men jag jobbar ju nästan alltid själv).



Ingen sol här idag heller - har du återigen lagt beslag på den!? :-)

♥ Carina ♥

03 Mar 2011 16:53

Jag tror människor i stort är konflikträdd. Och sen finns det ju dom som inte tål att nån annan har en annan åsikt också. Det värsta av allt är ändå dom som vänder kappan efter vinden!! Då blir jag riktigt förbannad!!

Kram

Marie-Louise

03 Mar 2011 17:15

Känner igen det där alltför väl. Ofta får man stå där ensam med konflikten, sen när man är i enrum igen så tycker dom att man varit duktig och modig... Vadå hade det inte varit sjystare att hålla med då när det blåste... Ibland blir man så arg och ledsen på folk som är konflikträdda.

Kommentera

Publiceras ej