Vilken tid det tar.......

6kommentarer

.....fotoarkivet har fått besöka av mig idag och jag hade inte tänkt lägga så mycket tid här men klockan rusar på i en rasande fart så fort jag bara gör ett litet besök. Jag har lovat att göra ett fotoalbum med gamla bilder som födelsedagspresent och då finns det ju lite att leta i även om jag nu varit duktig att märka upp bilderna med innehåll och datum. Men nu är de beställda och om de kommer som de brukar så ligger de i brevlådan redan till på torsdag.
Hittade lite roliga bilder från en jaktträning jag var på med lurvetass
han var inte så glad för vatten som ettåring, men nu 6 år senare badar han mer än gärna.
Träningen gick ut på vattenapportering och om inte hunden gick i självmant så fick man gå i och locka,
efter mycket om och men så fick jag honom att ta fågel i vatten, men det kostade mig en mobiltelefon.
Den låg kvar i min ficka efter mitt vadande med en vattenvägrande hund :-)


När han bara fått prova en gång så var det inga problem.....



Fick gömma fågeln så att han inte skulle ta den igen


Ingen sol hos mig men uppehåll :-)

6 kommentarer

Per-Anders

21 Jun 2011 19:35

I alla fall hopp om sol till midsommar.

soffie

21 Jun 2011 21:50

härliga bilder,

hoppas nu vädret blir bra till midsommar!

mimmione

21 Jun 2011 21:56

kul minne, tur att han vande sig en vatten rädd vatten hund kunde ju bli lite pinsamt,

Selma

22 Jun 2011 10:17

Hunden här var länge övertygad om att han inte kunde simma.

Marie-Louise

22 Jun 2011 11:30

Ja i fotoarkiven kan man verkligen fastna. Minnen som bara kommer över en. Tur han blev vattenvan :) Kram

Klara

12 Jul 2011 17:38

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Kommentera

Publiceras ej