Uppe med tuppen

5kommentarer

Vaknade av att jag hörde kyrkklockor ringa kl 06.00 idag, trots att jag har ca 4 km till närmaste kyrka. Kan inte förstå vad som fick mig att tro att det jag hörde va sant, kommer nog fundera på detta resten av dagen. Försökte somna om men det var lika bra att stiga upp. Hunden kollade konstigt på mig då jag sa att vi skulle gå en runda, motvilligt följde han med mig på en skön morgonpromenad. När man lever nära ett djur så får man lika vanor, Gozzi är inte den där morgonpigga typen utan sover gärna till det om han får precis som jag. Nu så är bilen packad och Öland väntar på oss.


Är hundar som barn?
Man tycker att man har den vackraste hunden i världen :-)

Ha det gott!

:-)

5 kommentarer

Per-Anders

30 Jun 2011 22:36

Fin, och klok, hund. Jag tycker också det är skönt att sova en stund på morgonen.

AnnaKK

01 Jul 2011 11:41

Kvart över fem vaknade jag av att motorvärmaren i makens skogsmaskin som stod parkerad utanför öppna sovrumsfönstret brummade igång... :-X Den borde han ha stängt av igår! Men, men...



Gozzi är helt klart finare i pälsen än min lurv!! :-)



Ha det så fint på Öland!



Ailas

02 Jul 2011 12:27

Det är klart att du har den finaste hunden! Särskilt nu när jag inte längre har min dalmis... för han var också jättefin. Rolig och klok dessutom.



Hoppas att du får det fint på Öland! Blommor cikorian ännu?



Kram!

soffie

03 Jul 2011 00:33

oj så tidigt ,hmm varför dånar klockorna den tiden;)otroligt vacker hund du har å det stämmer nog det du skrev för visst har man det finaste barnet ivärlden å självklart hund med:)

må gott

Viktkamp

03 Jul 2011 00:37

Du hade kanske blåsten mot ditt håll? =)

Kommentera

Publiceras ej