Munsnörparesaft

6kommentarer

Jag hittade lite citroner i fruktkorgen hos dotter som vi gjorde citronsaft av. Mycket gott tyckte W och jag. När jag kommer hem så ska jag göra Limoncello en Italiensk citronlikör. Jag återkommer när den är testad.
Ordningen är nu återställd, föräldrarna hemma från sin tur till Göteborg. Allt som vanligt igen.
Solen skiner och det är -7 grader.
Måste ut i skogen för att kolla om det finns några vårtecken.
:-) Man vet ju aldrig :-)


Så här glad blev katten när Gozzi ville hälsa

:-)

6 kommentarer

Marie-Louise

31 Jan 2011 13:12

Citronsaft är så gott, det gjorde alltid min mamma när jag var barn. Limoncello är också väldigt gott, hur gör du din?

Svar: tack för din kommentar. Man får sig en tankeställare faktiskt. Vi reser kanske lite väl lättvindigt ibland till länder på semester utan en tanke på hur människorna där har det.

sofie

31 Jan 2011 15:33

Hej! Just nu pågår det en bloppis på min blogg med mängder med kläder som ska bort så snabbt som möjligt!

Klicka vidare på länken här för att komma direkt till inlägget:

http://sofieskogstrom.blogg.se/2011/january/saljes-klader-i-mangder.html



Hoppas du hittar ngt!

Kram

AnnaKK

31 Jan 2011 18:04

Idag har man inte haft nån större lust att gå ut, för det fina solskenet från igår har så att säga lyst med sin frånvaro. Och det har varit allmänt ruggigt och kallt. Brrrr!



Sonen har kommit på benen igen nu, och vi andra känner ingenting ännu ivarjefall. Hoppas verkligen att hans magsjuka var av annan sort än den som kallas vinterkräk... Urk!!!



Ha en fin kväll! :-)

Ailas

31 Jan 2011 18:20

Hemma gjorde man mjöd av citroner. Mjöd skulle man dricka till Valborg. Faktiskt riktigt gott! Tror att jag ska testa att göra ett par flaskor i år, var länge sedan senast.



Go' bild, igen. Du skulle kunna försörja dig som djurfotograf. Jag brukar alltid misslyckas, blir bara en svans eller ett öra med.



Kramar

maria

31 Jan 2011 18:25

En jakt på vårtecken är aldrig fel :)



Ha en skön kväll vännen !

Kramar <3

soffie

31 Jan 2011 20:42

mums va gott med citronsaft får mej att längta ännu mer till sommar å värme,hihi fräsig katten är:)härlig bild,

kram

Kommentera

Publiceras ej