Lilla bönan

5kommentarer

På snorhala vägar tog jag mig de 6 milen till dottern idag. De små barnen behövde få lite passning medan föräldrarna jobbade. Vi började med lite frukost till W och mig medan N fick nöja sig med välling.
Smörgås, kokta ägg, kaviar och lite annat gott mumsade vi på under vårt samtal, när W helt plötsligt säger att han är en skitunge. Jag undrade ju naturligtvis vad han lärt sig sådana ord, "min mamma" sägar han mellan tuggorna. Jag skrattar lite innombords eftersom nu mamman är välutbildad och jobbar som förskolalärare. "Vem brukar hon säga det till" frågar jag W. "Till mig" säger han och kisar lite med ögonen och så berättar han en massa andra ord som mamma brukar kalla honom. Nu kan jag inte annat än skratta för att så fort dottern kommer hem så måste jag fråga vad hon brukar kalla sina barn.
De små barnen är ju för roliga. Lilla N satte sig på min väska så att jag inte skulle kunna smita hem.


Här sitter jag bra tycker lilla bönan.

Vi har även hunnit fynda på IKEA!

:-)







5 kommentarer

soffie

12 Jan 2011 22:53

hihi men en himla gooo skitunge:)

Ailas

12 Jan 2011 23:01

Hahahahaha, den var bra... Smart kille på alla sätt. Riktigt effektivt att sätta sig på din väska, förresten. Söt är han också.



Kram!

Johanna

13 Jan 2011 08:13

Lilla N, hon är ju stora tjejen ju!

Annelie

13 Jan 2011 12:20

Kärt barn har många namn!!

AnnaKK

13 Jan 2011 13:04

Förr sa man "mina barn och andras ungar" - och "skit" sa man naturligtvis inte alls! ;-)



IKEA ja... Dit skulle jag behöva ta mej nån dag, har jag tänkt länge nu... Märkligt att det ska vara så svårt att få det uträttat när varuhuset inte ligger mer än 1,5 mil bort!?



Idag träffade jag på VÅREN en liten stund! :-) Var i Kristianstad med dottern (som skulle till tandregleringen) och vi kom dit precis när solen gick upp. En timme senare sken den så underbart vackert över staden, och faktiskt kunde man ana lite barmark här och där. Ja, det skar riktigt i hjärtat att behöva åka hemåt direkt igen... Jag hade GÄRNA stannat kvar hela förmiddagen!! Men dottern har ju en skola att sköta, så... <:-) Här hemma är det tyvärr inte minsta lilla solstråle idag - heller... Suck!

Kommentera

Publiceras ej