Det kunde varit värre

5kommentarer

När jag stod i kön idag då jag införskaffat mig lite tuggbart till natten så pratade jag med killen som stod framför mig. Jag tyckte att det var kallt ute och menade på att vinden kunde vända nu så det blir lite varmare. Han tittade på mig och sa "det kunde varit värre". Alltid kunde det varit värre men de värmer ju inte mig, spelar ingen roll hur mycket kläder jag har på mig så fryser jag. Blev lite mera nöjd då jag läste att de som fryser gör av med flera kalorier än de som ständigt är varma så då tyckte jag nästa att det var lite behagligt att frysa. Skämt och sidor! När lurvetass och jag tog promenaden idag så kämpade jag i nordanvinden med mössan och halsduk insnodd i hela ansiktet lager på lager och massor av kläder så jag ser nog ut som en pingvin när jag kommer gående. När vi väl vände för att gå hem blev det riktigt behagligt, inte bara för att vi skulle få gå hem utan för att jag fick vinden i ryggen och solen i ansiktet. Nästan som två årstider på en och samma timme.

Tända ljus och varmt te blir en trevlig stund!



Ha en trevlig fredagskväll!

:-)

5 kommentarer

soffie

18 Feb 2011 18:47

brrr usch det verkar som kylan ska stanna ett tag till,tur det finns kläder så man kan gå ut en liten stund iallafall,

ha en mysig kväll

Ailas

18 Feb 2011 20:54

Tappert av dig att klara motvinden och tur att den inte hann vända tills du skulle hemåt.



Jag vårdar min hals, idag har tungspenen svullnat och det känns läbbigt... Urk! Innesittande hela helgen, men det funkar.



Trevligt med ljus, ska nog också tända ett par.



Kram

Marie-Louise

19 Feb 2011 15:09

Ja fy nu är det inte roligt ute. Och ja visst kunde det säkert vara värre, men vad sjutton det här räcker väl.

Skönt ändå att du fick lite sol i ansiktet och att du får njuta av lite te och levande ljus.

Per-Anders

20 Feb 2011 01:03

Märklig kommentar "det kunde varit värre". Det kunde ju definitivt varit bättre.

♥ Carina ♥

20 Feb 2011 11:31

Idag är det liiite bättre här. "Bara" 10 grader kallt mot gårdagens 28!!

Garanterat myggfritt i alla fall :)

Varma kramar till dig!

Kommentera

Publiceras ej