Studera mera eller bara lite till

4kommentarer

Snart är jag förgammal, tråkigt men sant, men det är väl bara till att inse fakta. När jag var ute och gick med lurvetass idag så kom det över mig att jag nog skulle kunna tänka mig att studera något trevligt. Man har ju mååååååååååånga år till pensionen och då kanske det är dags att se vad man skulle kunna tänka sig bli när man blir stor(äldre). Som vanligt så är jag försent ute, i alla fall när det gäller att få studiemedel. Jag hinner ju söka och gå en termin eller så men sedan är det stopp för att vara berättigad till studiemedel. Man kan ju undra på vilket århundrade vi lever på. Eftersom jag nog måste jobba tills jag är ca 70 år. Med fyra barn och halvtidsarbete då de var små så blir det inte mycket i lillla börsen den dag då jag tar arbetgivaren i handen för hemgång. Det är ju inte alltid det kan hjälpa med billigt boende när den dagen kommer. Men å andra sidan så kan man ju faktiskt jobba samtidigt som man läser så varför inte göra slag i sak. Återkommer med mina ännu så länge endast funderingar:-)


Min kompis hund har fått 10 st sådanahär små godingar idag

Lalalalalördag!

:-)

4 kommentarer

Inger Maryissa

10 Dec 2011 20:43

Ja, man kan ju jobba samtidigt som man läser....kommer ihåg förr när jag tog kvällskurser på universitetet

Skulle tycka det vore kul att läsa några ämnen nu också...men nu är det nog ganska försent för mig...

Spännande att få läsa vad du bestämmer dig för



och oj...ett så sött foto på de små valparna

kram och ha en fin 3 Advent

soffie

11 Dec 2011 18:38

det är roligt att plugga :) tycker du ska göra det om du hittar nåt intressant, men guuu vilka små sötnosar,vad är det för ras? kram

AnnaKK

12 Dec 2011 09:28

Ja, visst skulle du kunna plugga lite grann vid sidan om jobbet - det är ju jättevanligt att man gör nu för tiden. Och hinner man inte vara i skolan så finns det ett stort utbud av distanskurser. :-)



Men det där att vi ska jobba tills vi blir 70 trots att så många unga och nysvenskar går utan jobb fattar jag faktiskt inte... >:-I



Det var en minst sagt brokig skara valpar! Så mysiga!!! Vad är det för sort???

Marie-Louise

12 Dec 2011 18:13

Vad spännande. vad skulle du vilja plugga? Precis man kan ju plugga på halvfart till exempel och jobba samtidigt. Eller plugga på helfart och jobba extra (som jag). Kram

Kommentera

Publiceras ej