Fredagsfniss

10kommentarer

Det måste ha hänt något alldeles konstigt med mig, hur tusan kan man njuta av regnväder, grådis, lerig hund och att hela huset är ostädat. Jag får nog gå och ta mig en fredagsbakelse och en kopp te, möjligtvis så hinner anfallet gå över under tiden.




.....och så lite fredagsfniss :-)

En äkta smålänning!!!
Smålandsbonden ringer sin son några dagar före julafton.
- Jag vill inte förstöra helgen för dig, men jag måste tala om att din mamma och jag ska skiljas. 45 års olycka får räcka !
- Va pratar du om pappa? skriker sonen i luren.
- Vi står inte ut med varandra längre och jag orkar inte prata om det. Ring din syster i Kiruna och tala om det för henne. Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen.
-Aldrig i livet att de skall skiljas, säger hon.
- Jag tar hand om detta ! Hon ringer omgående pappan och säger bestämt:
- Ni skall inte skiljas! Gör ingenting innan vi kommer! Pappan lägger på luren och vänder sej till frun med orden:
- Det är okej. De kommer hem till jul och de betalar resan själva!! :))

Ha en bra fredag!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

10 kommentarer

Selma

02 Dec 2011 14:01

Smart bonde!

maria

02 Dec 2011 15:29

Den var bra och den lånar jag med mig :)



Låter som att du njuter av din fredag

Kramar

Sophia ▲

02 Dec 2011 15:56

bloglovinbyte?:)

Ailas

02 Dec 2011 16:41

Haha, smartness som bäst.

Klart att man kan njuta av vädret även nu. Bara man kan ha överseende med den där bristande städningen, så är livet kravlöst och skönt. Jag är bra på överseende, förresten.

Fortsatt trevlig fredag.

Kram

cherie's välgörenhetsblogg

02 Dec 2011 16:52

mysig blogg! :)

Emilia ♥

02 Dec 2011 18:02

Är allt bra? ♥

soffie

02 Dec 2011 21:31

haha härlig historia, kramen

AnnaKK

03 Dec 2011 08:18

Ha-Ha!



Härlig historia, säger jag också. :-D Men vädret tycker jag är betydligt mindre härligt... Får väl knipa ihop ögonen ordentligt när jag ska bege mej ut alldeles strax...



Trevlig helg!!! :-)

EMMAS!- julklappskalender i bloggen

03 Dec 2011 08:34

Godmorgon!

nu är lucka nr 3 uppe, se om du vann nåt från igår och var gärna med i dagens lucka :) länk: http://eemma.se/2011/december/julkalender-lucka-nr-3.html#comment



kramis

Inger Maryissa

03 Dec 2011 21:31

hi, hi...kul historia...sitter här och skrattar gott ;-)

vilka lurisar :-D

kram och ha en fin 2 Advent

Kommentera

Publiceras ej