Tågluffa

5kommentarer

I natt har jag tågluffat. Jag satte mig på tåget i Karlskrona, kamera, en liten ryggsäck och så Gozzi. Jag tummade på min biljett som hade kostat mig 2000 kr och som skulle ta mig ut på äventyr en hel månad vart jag ville i Sverige. Min dröm var så verklig så att när jag vaknade till i natt så fick jag snabbt kolla över miljön för att få en hum om jag var hemma eller i en sovcupé. Jag var bara tvungen att memorera varje ögonblick av drömmen för att inte glömma bort känslan över att i drömmen förverkliga en dröm som jag länge haft. Kan ju vara ett teckan på att det är dags nu. Jag skulle börja med att utforska den västra delen av tågbanan och min tanke var att åka så långt det gick för att vända hemåt på den östra delen av Sverige. Jag minns att jag skrev upp i en bok alla kyrkor som vi passerade, jag hade även min dator med mig och jag gjorde en intervju varje dag som jag presenterade i min blogg. Något som också fastnat i min dröm var dörren som jag skulle igenom till de olika tågvagnarna. Minns också att jag många gånger i drömmen retade mig på att jag var så slarvig och inte tog på mig mitt pandoraarmband med berlocker som jag tycker så mycket om, saknaden dök upp flera gånger och armbandet kändes viktigt. Vet inte riktigt var i Sverige tåget hade fört mig när jag vaknade i natt men nu är jag hemma i alla fall :-)


Tolkning av drömmar är ju alltid kul, enligt drömtydning så är nattens lilla resa på det här viset......

TÅG: Även tåg hör till de viktigare drömsymbolerna. Tåget för oss genom livet, och vi måste följa med vare sig vi vill eller ej, tycker vi. Men det är fel. Varje människa har en fri vilja och är inte bara ett slags kolli som fraktas fram. Drömmen är både en varning och en maning till oss att rannsaka oss själva. Det gäller att inte komma "för sent", att inte "missa tåget". Det kan också i drömmen vara svårt att komma fram till biljettluckan - vår inre "biljettlucka" är de komplex vi måste frigöra oss från, så att de inte hindrar oss från att komma i väg, att nå vårt mål.

RESA: Att drömma att man beger sig ut på betyder att man strävar mot nya mål, att man vill förändra sin tillvaro.

KYRKA: Kyrkdrömmar anses ha djup symbolisk betydelse. I drömmen är kyrkan vårt inre, centrum för vår personlighet. För många betyder kyrkan också en trygg famn att fly till i nödens stund. Är man inte troende kan drömmen om kyrkan ändå betyda att man har behov av någon att anförtro sig åt, någon att "hålla i handen".

DÖRR: Denna symbol talar för sig själv. En dörr är ingången till något, såvida den inte stängs framför näsan på dig. Det betyder otur. Man drömmer ofta att man står framför en stängd dörr och ängsligt undrar vad som finns bakom. eller man ser en dörr slås upp mot ett landskap eller en vacker trädgård. Det betecknar våra förhoppningar om ett lyckligt liv, men också den "anliga tröskel" vi måste ta oss över för att uppnå sann lycka och tillfredsställelse.

ARMBAND, se på en annan person: du längtar efter att känna dig bunden vid en viss person, men än så länge har  dina förhoppningar gäckats. Själv bära: du vill känna dig fri. Antingen är du, eller känner dig, bunden vid en person som inte kan tillfredställa dig sexuellt. Få i present: du är givmild och vill att andra också ska vara det mot dig.

Här du drömt något i natt?

5 kommentarer

soffie

15 Apr 2011 10:19

så intressant det är med drömmar,

det kunde varit jag i din dröm,för jag gör just så där om jag passerar en kyrka så skriver jag ned vilken det är sen tar jag reda på allt om den ,

kram

Ailas

15 Apr 2011 11:09

Vilken fantastisk dröm du haft! Jag kan förstå hur du tittade dig omkring vid uppvaknandet. Hade du varit här, så hade jag bjudit på frukost... lovar!



Så här på våren tänker många säkert på just förändringar och kanske har du sådana tankar? Om inte medvetna, så åtminstone omedvetna.



Hoppas att du får en trevlig fredag även på hemmaplan! Här finns det ingen sol ännu, men förhoppningsvis kommer den. Det lovas fint helgväder, så äntligen måste jag kanske göra något i trädgården. Ryggen avgör hur mycket...



Kram!

mimmione

15 Apr 2011 17:17

visst är det konstigt med drömmar, din verkar ju helt klart som om du borde ta för dig något resa eller något annat kliv framåt i livet, själv vet jag att jag drömde en himla bra dröm i natt, vaknade och kom ihåg den, MEN nu är den helt borta och hur jag tänker så kommer den inte tillbaka, men så kan det vara, och för mig är drömmar ofta sådana, minns en stund sedan är det helt väck,

soffie

16 Apr 2011 09:23

hoppas solen skiner på dej idag:)

Marie-Louise

16 Apr 2011 11:34

Vilken otroligt spännande och nyanserad dröm. Och drömtolkningen var verkligen spännande. Har du en bok hemma med drömtolkning eller kör du via nätet? Om du tittar via nätet, har du en speciell sida du går in på då?

I natt drömde jag om att jag åkte iväg på en vårdresa till Spanien, jag var där i mer än 4 veckor och jag hade en egen tvättmaskin med mig i bagaget. Min mamma var också med där nere i Spanien och hon övertalade mig om att det var mycket bra att ta med sig en tvättmaskin när man skulle åka så långt och vara borta så länge. Men jag grubblade på hur jag skulle få med den hem på planet eftersom jag hade handlat så mycket och min bagagevikt redan var för hög, vi beslutade då att vi båda (mamma och jag) skulle ta tvättmaskinen och liksom dela på vikten... Ja vad kan den drömma säga om mig och mitt liv? Kram

Kommentera

Publiceras ej