Påminnelse

5kommentarer

Igår damp det ner ytterligare en betalningsanmärkning på  en obetald felparkeringsavgift denna gången var summan på 450 kr. Den förra jag fick var något billigare men den skickades tillbaka med vändande post, med ritade ringar lite här och där och pilar till en röd text. Först tänkte jag riva den andra påminnelsen men valde denna gången att ringa till en fysik person. Väl framme så möttes jag av en mansröst som önskade att dagen skulle vara slut för länge sedan sådär på fredagseftermiddagen. Han hade nog haft hundra ärenden den dagen med människor som inte velat kännas vid sina parkeringböter. Jag började nog samtalet som alla andra, "den här är inte min", "har aldrig varit på Tallidsvägen i Nacka Kommun", intresset från hans sida var inte stort, "hum", "ja", "och", inte ens när jag nämnde att "DET ÄR JU INTE ENS MITT REGNUMMER" så fick jag någon reaktion. "Jag ska kolla detta" säger han med släpig röst, jag hörde hur han tryckte på tangenterna, klick, klick,klick......... tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiden gick. Så hörde jag då äntligen ett livstecken från personen på andra sidan luren, "då var det klart, rätt ägare har fått betalningsanmärkningen". "Men va bra" säger säger jag, samtidigt som jag undrar om vårt samtal spelas in. "Bara vissa", säger han och undrar varför jag vill veta detta. Din chef är nog väldigt intresserad av detta samtalet säger jag och betonar "ett nytt ärende är ett nytt ärende och det betyder inte att alla vill smita från sina böter".




Lördag och vinterdäcken måste av......redan?!

5 kommentarer

AnnaKK

16 Apr 2011 17:13

Nog för att man hör mycket underligheter om parkeringsböter nu för tiden (särskilt om såna som skrivs ut av privata parkeringsbolag...), men det här tar väl ändå priset!? Du har alltså fått en bot för att ha parkerat en bil som inte ens har din bils regnummer??? Hur sjutton har de bara lyckats skicka den boten till dej??? 8-O

soffie

16 Apr 2011 20:44

va fin bild:)

tur det löste sig med böterna,

kram

Per-Anders

16 Apr 2011 21:41

Det verkar inte vara ett speciellt serviceinriktat företag, det där. Själv har jag bytt till sommardäck på två bilar idag.

Marie-Louise

16 Apr 2011 22:27

Men hur tusan kunde du få en betalning på någon annan regnummer? Jag förstår inte det faktiskt... Bra att du sa ifrån och efter din fråga om inspelning så kanske han fick sig en tankeställare. Kram

♥ Carina ♥

17 Apr 2011 15:22

Vad bra att du sa så där. Lite service minded får man väl ändå lov att vara om man har hans yrke.

Kram

Kommentera

Publiceras ej