Långfredag

4kommentarer

Undrar om långfredagen var längre för. Minns att just denna dagen var den längsta dagen på året trots att den hade lika många timmar och minutrar som andra dagar. Långfredag var fasans dag för mig som hade mycket spring i benen. Denna dagen skulle inget göras, den skulle liksom bara passera som om den inte futtit och att man inte varit vaken. Som tur var fick mamma laga mat annars hade jag med all säkerhet varit död nu eftersom jag tuggade mig igenom denna dagen. Men det var även av nytta, att ha tråkigt en lång dag gav de efterföljande dagarna mera färg till vardagen. Som om inte detta vore nog, det var ju många sådanädär stilla dagar i anslutning till den där långa dagen och när helgen var över så sprang jag säkert flera mil för att bli av med överskottsenergin. Denna överskott av energi lider jag inte av idag så det får bli sängen en runda innan solen ska få ta sig en titt på mina bleka kinder.



Ha en bra långfredag!

4 kommentarer

Marie-Louise

22 Apr 2011 11:21

Jag minns också långfredagen som oerhört lång och tråkig. Inget var öppet och inget skulle man göra. Inga kompisar var hemma och var dom det så fick de ändå inte gå ut och leka :( en trist och innehållslös dag. Men nu känner jag att långfredagen är ganska skön, inga måsten, man kan bara vara. Glad Påsk

AnnaKK

23 Apr 2011 11:02

Det var tur att långfredagen var så lång som den var, för då hann faktiskt maken och jag även gå på fotbollsmatch mellan våra kalasförberedelser och gästernas ankomst! ;-) Dottern & Co vann matchen med 5-0. Borde kasnke ha varit 10-0, sett till alla bommade målchanser... Men, men! Skönt med lätta matcher emellanåt - det lär komma betydligt svårare också.



Hörde lite "skvaller" om det som hänt i herrmatchen, och lyckligtvis hade inte spelarna som kolliderade med varann blivit så illa skadade som man först var rädd för. Men vår spelare hade fått sys med inte mindre än 28 stygn i ansiktet/munnen. 8-X Stackarn...



Ha en fortsatt glad och härlig påskhelg!! :-)

mimmione

23 Apr 2011 13:22

minns oxå långfredagen som en LÅNG dag då man inte fick göra någonting, till föräldrarnas fasa senare i livet då vi var ute och festade denna dag, men hoppas eventuella synder är förlåtna nu...

Ailas

23 Apr 2011 15:35

Den gamla tidens dystra känsla gällande Långfredag är helt borta. Då fick man knappt gå ut, i alla fall om mormor skulle få bestämma!



Men vilken påsk vi har... Nu kunde världen få stoppa en stund, tycker du inte?



Kraaam!

Kommentera

Publiceras ej