Allt på en gång

6kommentarer

Det är inte bara i mina rabatter som allt händer. Konstig vår vi har, alla blommor på en gång. Jag brukar kunna njuta av några i taget, men nu så är det en ny blomma uppe varje morgon man öppnar ögonen. Efter denna långa dryga vinter så känns det som ketchupeffekten, allt ska hinnas med helst på en och samma gång. Inte nog med detta, har släpat ris och annat brännbart till majbålet och nu så är det eldningsförbud. Hoppas det kommer lite regn på måndag så den inte behöver stå till nästa år. Idag blir det tippen med det som inte fick vara med på bålet. Så får jag ju inte glömma att deklarera, men det är ju lätt bara man hittar deklarationen. Får kolla på majbålet.......:-)


Gräsklippningen får vänta

Fredagsmys på er!

6 kommentarer

Marie-Louise

29 Apr 2011 09:39

Ja det är lite trist ändå att allt kommer på en gång nu, hela våren på en vecka känns det som. Trevlig helg. Kram

Ailas

29 Apr 2011 10:10

Ketchupeffekten är just det rätta ordet. Inte utan att man har så att säga svalget fullt just nu! Men vackert är det och visst njuter vi.

Här blir det födelsedagsfirande den 1 maj. Ett nog så trevligt alternativ.

Kram på dig!

mimmione

29 Apr 2011 15:18

majbål, det uttrycket har jag aldrig hört, hoppas det öser sig med brasan iallafall, och ha en skön helg

AnnaKK

29 Apr 2011 15:59

Tusenskönorna brukar klara sej (de "duckar"!?) när maken drar fram med gräsklipparen, men däremot brukar han glömma att det är några ruggar med nån slags lökväxt under ena äppelträdet som INTE ska klippas bort! Har sagt till honom i år också om att akta dem, och ännu har inte klipparen varit framme så de finns kvar. Och i den här värmen hinner de kanske rent av börja blomma innan han hinner få fram och igång gräsklipparen!? :-D

carina

29 Apr 2011 19:13

Här deklarerade jag förre veckan! Gör man inte det när man har det i tanken, är det lätt att glömma!

Önskar dig en fin kväll!

Kramen♥

soffie

29 Apr 2011 21:00

håller med dej man hinner verkligen inte med nu,

men vet du idag såg jag is mitt inne iskogen kunde knappt tro mina ögon att det fanns kvar,

vi får njuta så mycket vi kan för nu blir det bakslag till veckan med ruskväder:(

kramen

Kommentera

Publiceras ej