Skördefest

4kommentarer

Ölands små och stora företag, enskilda personer, olika föreningar och organisationer kan nog inte vara annat än nöjda med året skördefest. Bra väder och massor av aktiviteter. Jag har inte varit runt på aktiviteterna eftersom jag varit hos Eva och rullat kroppkakor som varit mycket omtycka av hungriga kunder. Vi har varit allt från fem till åtta personer som stått och rullat. Vi har haft mycket kul och skratten har klingat mellan grytorna. Men igår lördag så blev det en runda ner till Borgholm för att kolla på fyrverkeriet och äta lite annat än kroppkakor som jag annars gjort i tre dagar. Massor av folk hade tagit sig till hamnen för att se det färgsprakande skådespel som fyrverkeriet bjöd på. Det var så mysigt att strosa runt, butikerna var öppna och de hade massor av erbjudande. Men vi var inte på köphumör så det blev bara lite lördagsgodis och en kvällstidning innan vi körde hem. Jag hann lagom lägga huvudet på kudden innan klockan ringde, tyckte jag.
Men nu ska jag göra ett nytt försök.


"Så här gjorde Emil med soppskålen" berättade W och visade med tekoppen på huvudet.

Jag hoppas på fint väder i morgon så att jag kan njuta av underbara Öland från solsidan.

Natti natti!

:-)

4 kommentarer

AnnaKK

04 Oct 2010 07:57

Hej på dej!



Tänk, jag har aldrig ätit en riktig kroppkaka nångång... Däremot serverades det nåt "rugg" i skolmatsalen ibland, som de kallade för kroppkaka. Jag tror inte du skulle hålla med om att det verkligen var en sådan!?! <:-)



Hoppas det blir solsken på Öland idag då!! Här anar jag en iallafall en delvis blå himmel nu på morgonkvisten. :-)

Ailas

04 Oct 2010 16:04

Trevligt att det hela avlöpte så väl! Vädret betyder så mycket för den där sortens aktiviteter. Kroppkakor är gott, men inte såååååååååå gott att jag skulle äta sådana tre dagar i följd. :)



Här har vi haft ett födelsedagskalas, med huset fullt av folk. Riktigt kul, men nu är det tyst igen. Funderar på en powernap...



Kram

Carina

04 Oct 2010 19:23

Här har det varit härliga höstdagar men idag har det blåst som sjutton. Nu är hösten här på riktigt.

Så bra att ni haft bra väder under skördefesten. Allt blir ju så mycket roligare då :)

Kram

Per-Anders

04 Oct 2010 21:40

Jag gillar kroppkakor med lingonsylt. I Litauen åt jag "zeppelinare", en maträtt som påminner om kroppkakor. Men zeppelinarna var fetare och hade fläskbitar utanpå.

Kommentera

Publiceras ej