Mumsfilibabba

2kommentarer

Koppen med rykande väldoftande te står på min vänstra sida och doften från födelsedagsteet fyller mina näsborrar med välbehag. Ute piskar regnet och det är alldeles kolmörkt. I braskaminen sprakar veden och en behaglig värme börja sprida sig i rummet så nu ska jag nog få upp värmen. Inatt då jag jobbade kan man säga att det ösregnat, blir jag inte sjuk nu så blir jag det aldrig mera. Redan första timmen på jobbet så blev jag dyblöt medan jag spang mellan brukarna och bilen. Inte blev det bättre av att min arbetskamrat råkade parkera bilen mitt i en vattenpöl som jag inte såg eller märkte förrän mina fötter badade i en lerpöl.
Man får trösta sig med att lera är bra och hälsosamt.



Eftersom jag varit på lite olika möten idag så har hunden fått sina rundor i staden, eftersom han nu tillhör den sorten som hellre ligger tre timmar i bilen än att vara ensam tre minuter hemma.
En tanke som slog mig på en av mina rundor var hur duktiga många har blivit, de cyklar, går, joggar, strosar i ur och skur.
Är det bara jag som tycker att fler och fler blivit hurtiga?

Gott te,
ger hälsa kraft och mod

:-)



2 kommentarer

Ailas

20 Oct 2010 20:36

Hej! Gott te även här, med skön doft av kanel, äpple och kryddor. Ostmacka till, av förbjudet vitt bröd, men gott.



Spänning i luften: Snö eller icke snö i natt. Hoppas så klart på icke...



Hoppas även på en trevlig kväll hos dig. Det har jag.

Carina

21 Oct 2010 13:09

Lerinpackning på fötterna vet jag inte om är så hälsosamt :)

Här är det ett underbart höstväder med sol och klar luft men i morse var det 6 minusgrader.

Kram

Kommentera

Publiceras ej