Lite sjuk

3kommentarer

Idag ska jag till farbror doktorn med Gozzi. Det som jag trodde var en sträckning har nu visat sig vara något helt annat. Vad vet vi inte ännu men hoppas på svar om några timmar. När jag var på Öland senast så gick vi en härlig promenad till vattnet, Gozzi sprang lös som vanligt och när vi kom tilllbaka hem så märkte jag att han ömmade från vänster framben. Jag lät honom inte vara lös mera utan bara koppelpromenader, när det inte gick över så lät jag honom vila från långpromenaderna och då tyckte jag att han blev bättre. Men nu så har jag försökt att sätta honom i rörelse igen och då har det bara blivit värre. Han har svårt för att vända sig i liggande ställning och när han ska resa sig upp, bil tycker han inte om att åka som han annars älskar. Så idag blir det en undersökning och jag håller mina tummar för att det blir lätt att åtgärda. Ibland önskar man att de kunde tala.


Vill ej vara med på bild

Grått men uppehåll hos mig!

Hörs senare!

:-)

3 kommentarer

Ailas

28 Oct 2010 12:08

Jag håller alla mina två tummar för er! Plus de andra fingrarna med, om det nu skulle hjälpa... För sådant där är inte kul alls, men det måste finnas någon logisk orsak. Jag vill se honom springa precis som vanligt igen. Snart. Genast.



Solen börjar titta fram här. Sotis kom in här och sa mjau! Kan det betyda "tomt i skålen, fyll på!"?



Som sagt, lycka till idag!

Kram

Mimmione

28 Oct 2010 12:54

hoppas det inte är något farligt, hur gammal är han?

AnnaKK

28 Oct 2010 15:22

Men stackarn då! <:-)



Alltid jobbigt när djuren blir dåliga, inte minst då för att det ibland kan vara så attans svårt att förstå exakt vad det är som inte är bra. Hoppas veterinären kunde hitta felet!



Så där lite spontant dyker tanken på borrelia upp hos mej, för det kan ju yttra sej som hälta, stelhet och smärta - och så är det ju dessutom så jättevanligt att hundar får det numera. Tråkigt nog! Jag mer eller mindre bara väntar på att vår ska åka på det, för han får ju så grymt många fästingar... :-( Tack och lov så finns det ju mediciner i så fall!!

Kommentera

Publiceras ej