Halvtid!

5kommentarer

Två av fyra nätter jobbade så nu är det bara resten kvar. Men i natt blir det lite extra drygt för när klockan blir 2 så ska jag ställa den på 1 och vid den tiden så är man ju inte så sugen på skruva klockan åt fel håll, även om jag nu gillar vintertiden bättre än sommartiden eftersom den stämmer bättre med min inre klocka. Det blir ju i alla fall en krona extra i plånboken till en glass. Jag minns i början när många inte visste vilket håll klockan skulle vridas så blev det både åt rätt och fel håll för många. Jag för min del har aldrig haft några problem med detta men min fars ständiga diskussioner ang detta kommer jag mycket väl ihåg. En höst då klockan skulle vridas tillbaka ringde min far till mig kl 9 en söndagsmorgon och blev förvånad över att jag fortfarande låg och sov. Jag sneglade då på min klocka och sa att min bara var 7, min kära fader skrattade och sa att jag hade noll koll på tiden. Jag försökte en lång stund att förklara att min klocka var rättställd. När han väl fick klart för sig hur det låg till så sa han att han hade vaknat 7 och ställt klockan på 8, men det var inte klart med detta för när jag nu skulle få honom att förstå att hans klocka skulle vridas två timmar tillbaka eftersom han vridit åt fel håll, blev det stopp.  Jag avslutade vårt samtal med att han fick vrida åt vilket håll han ville eftersom han nu mera lever ett tidlöst liv, bara han väntar med att ringa mig när jag sover.
En gång slog pappa och jag vad, men det är en annan historia :-)

Har du något roligt minne som har med tidsomställningen att göra?


Frostpärlor

Inte lika arg idag, bara förvirrad
Gozzi har inte lika ont,
så allt går framåt

Tack för allt stöd!

:-)

5 kommentarer

Marie-Louise

30 Oct 2010 19:33

När jag jobbade natt så lyckades jag också få jobba just den natten man skulle vrida tillbaka klockan, minns att det var en grymt jobbig natt. När sen dagpersonalen kom så kvittrade dom om att gud vad skönt, dom hade fått sovit 1 timme extra...då var vi som jobbat natt inte lika kvittriga precis :(

Ailas

30 Oct 2010 23:14

Hoppas att du orkar natten trots allt. Får bli en extra fika eller så, skulle nog vara min metod.



Det där med tider ja... Minns ett år på den tiden när jag bodde i Göteborg, att min dåvarande man och jag stämt träff med hans bror på Götaplatsen. Inte sjutton kom han...! Givetvis hade han missat att ställa om klockan, men sen är han också känd för att vara extremt disträ. :)



Jag är glad över att du känner dig gladare idag och att även vuffsen är bättre.



Kram

maria

30 Oct 2010 23:37

Det jag minns om tiden är väl att jag kommit för tidigt till jobbet pg a att jag glömt dra tillbaka klockan...Lite irriterande just då...



Ha det bäst !

soffie

31 Oct 2010 02:22

usch va jobbigt att jobba natt en sån här natt,hoppas du varit pigg och natten gått snabbt för dej,

va fin bild

AnnaKK

31 Oct 2010 09:27

Hur länge har vi egentligen haft det här med sommartid!? Jag minns ju när det infördes, men kan väl inte ha varit så gammal då... För mej har det nästan blivit sommartiden som är det normala, och normaltiden som inte överensstämmer med min inre klocka! :-) Och vilket håll visarna ska vridas på har jag inga problem med att komma ihåg; alltid MOT sommaren! :-)



Skönt att Gozzi blivit bättre!



Frågade maken ang svärföräldrarnas hund, och det var visst så länge sen så att det var deras tidigare tax som hade haft såna här diskbråcksproblem vid ett par tillfällen. De kom i samband med att han jagat och blivit våt och kall - då blev han stel och bakbenen blev mer eller mindre förlamade, men efter att ha vilat ett tag (några dar eller så) var han okej igen.

Kommentera

Publiceras ej