Diskbråck

5kommentarer

Då var besöket på djurkliniken över och efter en grundlig genomgång av muskler och leder så blev det en tur på röntgenbordet. Efter några bilder av hals och bog så var det ingen tvivel om orsaken varför Gozzi mått dåligt. Diskbråk på en av halskotorna är problemet så nu ska vi börja en behandling med kortison och vila under någon vecka. Endast korta promenader för att utföra behovet från tarm och urinblåsa. Har vi tur så kan denna behandling räcka och svullnaden lägger sig, annars är det operation som gäller. Men nu så tar Gozzi och jag en dag i taget och hoppas naturligtvis att en operation inte ska behövas.


Inget bus med W på några veckor

Fortfarande mulet och grått här hos mig,

nu regnar det också!


:-/

5 kommentarer

Johanna

28 Oct 2010 19:17

Usch då, håller tummarna!!

Ailas

28 Oct 2010 19:20

Hm... då får jag fortsätta att hålla tummarna, dvs att ni slipper operation!



Jag tog en promenad och solen sken lite när jag gick ut. Men det började dugga lite efter ett tag och precis när jag var hemma igen kom det en riktig skur. Jag hade alltså tur som hann in!



Kram

Carina

28 Oct 2010 20:34

Hoppas verkligen det hjälper med behandlingen så det inte behövs nån operation. Stackars Gozzi...

Kram

AnnaKK

30 Oct 2010 08:50

Oj, vad det diskbråck!?



Tänk-tänk-tänk... Jag vill absolut minnas att mina svärföräldrars tax fick det för ett par år sen!?



Och minns jag rätt, så är det inget den hunden lider några men av idag - och det läkte dessutom av sej självt med hjälp av enbart vila. (Eller om han också möjligen fick kortison - det ska jag låta vara osagt).



Så nu hoppas jag innerligt att det blir samma positiva utveckling för Gozzis del, och att någon operation inte ska behövas. :-)



Kramar till både honom och dej!!!

Selma

30 Oct 2010 10:16

Ajajaj, det som kan vara så svårt att hålla en hund i stillhet.

Kommentera

Publiceras ej