Egotrippsutmaning

2kommentarer

Utmaningen kommer från en blogg till en blogg till en annan blogg.....och så då till min. Man ska lista sex bra saker om sig själv, man kan ju fråga någon om man känner sig träffad av jantelagen, men det är bra om man funderar och kommer på dem själv. Det kan upplevas som mycket med sex stycken, men jag har ju haft natten på mig så efter en del  funderande så kom jag fram till nedanstående rader.

Jag är väldigt mångsidig och kan lite om mycket.
I krissituationer är jag skärpt och kan fokusera, inte alltid fatta de bästa och mest genomtänkta besluten men inte handlingsförlamad.
Har lärt mig att saker och ting springer inte ifrån mig om det inte hinns med på en och samma gång. (om det är bra eller dåligt vet jag inte men det känns bra)
Med mycket träning, svett och tårar så har jag även lärt mig att man inte behöver spara på allt, målet är ännu inte på långa vägar uppnått men jag är på god väg.
Jag försöker att tänka possitivt och leva som jag själv vill bli behandlad.
Sist men inte minst
är jag omtänksam och vill att mina nära och kära ska ha det bra.

Det var det hela :-)




Inte alltid så lätt att komma fram till de bra sakerna om sig själv.

Tänk efter!
Vad tycker du själv att du är bra på?!

Honungen är slut och jag är te-sugen!
Nu ska jag sussa.......
:-)



2 kommentarer

Trolligt

27 Jun 2010 09:22

Mycket bra övning. Den ska jag göra. Har ett vagt minne av att ha gjort det förut. Men det kan vara så att jag blandar ihop övningen jag gjorde om glädje och kärleksbrevet jag skrev. Det sistnämnda kan verkligen rekommenderas.

Ailas

28 Jun 2010 18:35

Skrev ju också en sådan där lista, kanske var det rent av den som inspirerade dig? :)



Du är bra på mycket bra saker, konstaterar jag. Just nu håller jag på att lära mig att slänga saker jag inte behöver men som blivit liggande. Försöker alltså bli lite mer som du! Tar lite i taget, orkar inte så mycket i värmen.



Du var förresten snäll redan under jordgubbstävlingen! Du kanske t o m bjöd förlorarna på några gubbar?

Kommentera

Publiceras ej