Får man ha roligt på jobbet?

1kommentarer

Tyst och död (röd) är telefon......





Vi kommer till en vårdtagare inatt där parets telefon inte fungerade. Jag börjar att dona lite för att se om jag kan hitta felet. Hur jag än gör så är det helt dött i luren. Då tänker jag att jag skulle ju kunna ringa till deras telefon från min jobbtelefon för att höra om det går fram några signaler.
Följande samtal utspelar sig då mellan mig och vårdtagaren.
Jag kan prova att ringa till er telefon, säger jag.
Vårdt: Gör du det.
Jag: Vad har ni för något telefonnummer?
Vårdtag; Det vet inte jag.
Jag; Har du det uppskrivet så kan jag leta upp det?
Vårdtag; Jag vet inte. Vad menar du?
Jag; Ditt hemnummer?
Vårdtag; Jaha! Nu fattar jag, jag har XXXXXXX
Jag slår nummret och väntar och väntar......
Då säger vårdagaren; Jag tror inte det är någon som svarar för de ligger nog och sover vid denna tiden.

Hoppas jag nu inte får avdrag på lönen för att jag har skrattat så mycket på jobbet inatt.

Ha en bra dag!
Nu är jag leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedig i nio hela dygn.....lalalalalaaaaaaaaaaaaa

Uppskattning är den perfekta
presenten för alla tillfällen.

:-))

:-))



1 kommentarer

Annelie

20 Jan 2010 09:30

Ne snarare löneförhöjning för att du kan skratta och ha kul! Härligt njut av varje ledig dag =)Kram kram

Kommentera

Publiceras ej