Eget rum

2kommentarer

Hemmasnickaren A1 är i full gång på minsta lediga tid med lillkillens rum. Under ett antal månader har nu W´s rum börjat ta form. Tapeter och målning var ju gjort för några veckor sedan. Men det gick inte att känna igen idag då jag var där. Målade figurer på väggarna och en egen klätterborg som på kvällen ska husa en sovande riddare. En pojkdröm har gått i uppfyllelse. Jag kan tänka hur det kommer att se ut när A1 har grabbgänget på besök, kan det bli som när min storebror fick ett tågbana i julklapp när han var liten. Vem lekte med tågbanan? Inte var det min storebror, utan golvet var täckt av de vuxna.
Häng på här nu så ska W visa en del av in och utgångarna i borgen.


W visar vägen, bara häng på


..och så kommer man ut här. Men man kan oxå......


..klättra upp här för att komma ut på andra sidan.


På en av väggarna ser det ut såhär.....


och på en annan så här

En liten bild på motivet utdraget från nätet har blivit en stor bild på väggen. På frihand har han först ritat upp bilden sedan målat den. Mycket bra jobbat.


Mormors lilla tjej med de pussgoa kinderna (bakom N och Annelie kan ni se en giraff ta form)

N har blivit så stor och det är ruskigt va de växer i början. Den lilla munnen har börjat att le. Hur söt som helst.
Tack för den goda maten Annelie, vi ses snart igen.

Sov så gott!

:-))




2 kommentarer

Johanna med familj

05 Jan 2010 07:15

WOW!!!!

Sofie

05 Jan 2010 14:30

Ja, det är häftigt att se Williams rum ta form. Alexander var en gnutta avundsjuk och sa: "men mamma det var ju så här jag ville ha mitt rum som liten". William kommer nog att trivas bra där. Kramar Fia

Kommentera

Publiceras ej