Dagen är avsatt för Nikon

0kommentarer

Började dagen med en liten runda med Gozzi, bara så att han klarade sig tills jag hade käkade frukost. Efter frukost blev det en lite längre runda innan jag satte mig framför dator för att kolla på lite foto, sortera och slänga det som inte ska sparas. Vad är det som händer när man kollar på foto, tiden bara rusar iväg. Jag satte mig, kollade på några bilder och så hade gått två timmar. Hur går detta till? Bra att ha en massa foto att kolla på när man blir gammal, för då går tiden sakta sägs det. Tiden är dryg i väntan på måltiderna. Tänk att få göra ett bildspel som spelas upp på alla äldreboende, där kunde de sitta och njuta av blommor från öland, solnedgången, utsikt från bryggareberget, Triongrabbarna i målsegerns söttma, lekande barn, hundar, snöbilder, sommarbilder, gamla bilar, nya bilar, jag ni förstår nog att listan kan göras hur låååååååång som helst. Ska ta upp detta med Per Jonsson, äldreförvaltningens hövding. Det borde ju inte vara så svårt att genomföra.
Vilken bra ide!
Kom jag på den själv?


En gammal grålle kan ju väcka minnen från förr

Nu har jag inte tid med er längre,
ska bara kolla lite bilder till, sedan är det dax för lurvtass att gå en sväng innan jag ska fixa mig lite mat.

Ha en trevlig fortsättning på dagen
och glöm inte att
Lysa upp din dag med tacksamhetens solsken

:-))



Kommentera

Publiceras ej