Schlagerfest

2kommentarer

Då var det dax för Malmö, melodifesten har börjat, deltävling fyra har startat. Man kunde glutta lite vad som händer och jag kan bara säga att festen är i full gång. Vi som då inte tagit oss till Malmö denna lördag får njuta av festligheterna framför tv-rutan. Men vi får vänta ännu några timmar innan vi får ta del av det roliga.
Men jag måste bara undra
Var är alla schlagerbidrag?
Det är ju mera ett musikprogram än schlager.

Har som vanligt tjuvlyssnat på kvällens bidrag.

Låt nr ett; Stopp med Sibel
Låt nr två; Magisk stjärna med Py Bäckman
Låt nr tre; Human Frontier med Neo
Låt nr fyra; Thursdays med Lovestoned
Låt nr fem; This Is My Life med Anna Bergendahl
Låt nr sex; Jag vill om du vågar med Pernilla Walgren
Låt nr sju; Idiot med Noll disciplin
Låt nr åtta; Hallow med Peter Jöback

Vad ska man då säga om detta startfält. Skulle inte förvåna mig om Idiot låten går vidare med tanke på de som inte tycker om melodifestivalen, som aldrig skulle få för sig att titta, röstar på denna låten för att jävlas.
Jag undrar hur de som inte gillar schlager ändå vet så mycket om låtarna.
Om man nu ska sia lite så tror jag på Pernilla och Anna går till Globen och så Sibel och Peter till andra chansen. Undrar om Py är mera som utfyllnad än deltagare, förlåt mig men jag tycker det får vara nog nu.


Älskar, älskar inte, älskar, älskar inte, älskar..........schlager

Ha en trevlig kväll!

Puss och kram
:-)

2 kommentarer

Emmie

28 Feb 2010 19:42

du hade gissat ganska bra på vilka låtar som skulle gå vidare! och Py, vilken hemsk låt och hemsk utstyrsel hahahaha. kram

Emmie

28 Feb 2010 19:44

DU! jag kom just på en sak. jag skulle vilja göra en tavla med olika bilder som du har tagit (speciellt då använda ros-bilderna) det hade blivit så fint här i min lägenhet. och sen hade den ju fått mig att tänka på dig så fort jag ser den! :) kram

Kommentera

Publiceras ej