Melodifestivalen deltävling ett

1kommentarer

Efter en givande och mycket trevlig dag med spelarfruarna bänkade vi oss inför melodifestivalen del ett hemma hos Sara och Dennis med god Thaibuffé och valfri dryck. Alltid kul att sitta tillsammans och kolla på festivalen, man hissar och dissar låtarna och artisternas kläder. De som nu hade några kläder på sig som kunde bedömas. De artister som tog de första platserna till Globen var Salem Al fakir med låten "Keep On Walking" och Ola Svensson med låten "Unstoppable". Jessica Andersson med sin låt "I Did If For Love" och Pain Of Salvation med låten "Road Salt" gick vidare till andra chansen. Ola var ju nästan given, hade nog kvittat vad han än hade framfört, många unga tjejer som röstade på honom. (Undrar var han hade får idèn om håret ifrån?) Någon på jobbet tyckte att Salem Al Fakir skulle haft andra byxor på sig så hade han kommit bättre till vid röstningen. Var det därför jag blev lite frågande vem som sjöng så bra igår när jag kollade på reprisen och råkade vara i köket då han framförde sitt bidrag. Hur kunde jag missa denna bra låten, tänkte jag. Efter att jag kolla vem det var så gick jag ut i köket igen för att lyssna färdigt på låten. Till sist, jag saknade Björn Gusatvsson för att han skulle behöva lätta uppp lite bland hermelinerna


Vissa låtar kräver hörselkåpor andra skygglappar

Lite gnällig ska jag nu lägga mig för att sova efter min första natt av tre.
Hoppas jag känner mig bättre när jag vaknar.


:-(

1 kommentarer

Annelie m fam

08 Feb 2010 13:30

Åh stackare men jag tror jag kan pigga upp dig med att din present är här, frågan är om den ska vidare hem till dig eller vänta här?? hmmm?? fem balar hö har jag kvar så vi kan planera hur vi löser det =)Kraaaaammmm

Kommentera

Publiceras ej