Manboy

1kommentarer

Efter en runda hos Saras föräldrar idag med hundbus i snömassorna och värsta goda lunchen innan vi körde hemåt igen för att samla krafter inför kvällens match, melodifestival och OS i Vancouver. Trions ena herrlag skulle spela mot Fjöset och Dennis skulle påbörja sin domarkarriär. Lite kallt var det allt. Två minuter i åtta satte jag nycklen i dörren, kastade mig in för att sätta på tv och plocka fram kvällens gottebord. Undan med näsdukar och annat som påminde om veckans snörvel med feber och halsont.


Häftiga rörelsebilder blev det i kvällens match


"Hu kallt" sa Dennis

Melodifestivalen startade med Erik och låten "Manboy" som oxå var kvällens förste  som gick vidare till Globen. Andreas J sjön låt nr sex och han knep den andra biljetten. Andra generationen, Anna-Maria, Hanna Lindblad och Highlights åkte ut och de två som får öva lite till på sina framträdande är Pauline och Orsa spelmän. Jag vet inte vad jag ska säga om kvällens utbud men att Erik skulle gå vidare var det ju ingen tvekan om, Orsa spelmän har vi ju inte hört för sista gången. De kommer snart att toppa på svensktoppen och gnida sina fioler in det svenska folkhemmet.


Sara passade Gozzi medan jag sprang runt och lekte med Nikon under kvällens match.

OS i VANCOUVER har startat
Ska du kolla?

Natti natti
:-))

1 kommentarer

patric

14 Feb 2010 23:51

klart man ska kolla :)

Kommentera

Publiceras ej