Köldterapi

1kommentarer

Läste i en tidning att det finns köldterapi. Det låter ju som en bra ide nu när var och varannan person går omkring och fryser, huttrar och svär över kylan och all kall snö. Jag läste ivrigt vidare och ju mera jag läste så förstod jag att det inte handlade om att bli hypnotiserad att "jag fryser inte, jag är inte kall, jag älskar minusgrader, ge mig mera snö" utan det handlade om att bli stoppad i en frys för att bli av med muskelvärk, sömnproblem, utbrändhet eller som bara återhämtning efter ett hårt träningspass. Behöver jag skriva att fryshuset ligger i Findland, knivar och köld, ja ja....
Tänk dig tanken att du befinner dig i en frys -110 grader endast iförd en bikini i tre minuter. Köldterapin på Haikko kostar 250 kr per gång. Nästa gång du börjar frysa och skaka så ska du veta att om du kyler ner dig lite till så slutar du skaka och detta sker vid ca 32 grader, så ge inte upp. Men se till att göra det snabbt, för långsam nedfrysning är extremt farligt och drabbar oftast personer som fått förmycket i strupen och svalt allt och sedan somnat ute i en snödriva.


Skuggan av ett träd

Så ut i kylan nu och rehabilitera dig!
Det ska jag!
Ska jag vara ärlig?
Gozzi behöver tömma blåsan

:-))

1 kommentarer

Emmie

16 Feb 2010 02:09

åh fy tusan. det skulle jag verkligen inte vilja testa. det är ju redan jobbigt men all kyla som det

är haha. kram

Kommentera

Publiceras ej