Avstressande

3kommentarer

Skogspromenader gör dig glad, mindre arg, sänker ditt blodtrycket, är avstressande och ger dig bättre koncentrationsförmåga.


Solen tittade fram idag likt en blomma från öland en vårmorgon

Skogspromenader med Nikon är avstressande.
Något som jag mera tycker om och gör mig glad är att planera. Det kan vara så enkelt som att palnera ett datum till att åka till Boris lilla butik, en träff, biobesök eller att planera en god middag till någon som vill äta något gott.
När man är sjuk och mest ligger så hinner man ju tänka mera, fundera på vad man ska göra eller hinna med. Just nu skulle jag vilja planera och jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska bli några etapper på vandringsleden i år.
För några år sedan när min vän E-beth var i livet planerade vi en vandringsledspromenad. Planering är ju halva nöjet, E-beth och jag tränade på hur mycket vi skulle orka bära, mat (godis) och var vi skulle börja. Vi hämtade kartor för att vi skulle gå där vi hade tillgång till vatten och sovplats så vi skulle slippa bära på tält. Eftersom nu E-beth valde en annan vandring utan mig så får jag ju inte detta hindra från att planera vidare även om det nu gått några år.
Något som jag även tänkt hinna med i år är att turista hemma, se platser, åka en skärgårdstur, köra på småvägar och besöka andra platser som känns intressanta.

Nu ska Gozzi och jag ut på en liten runda igen
Solbrillor på

:-]



3 kommentarer

Emmie

24 Feb 2010 13:18

jag ÄLSKAR att planera jag med. in i minsta detalj, det är ju så roligt! tråkigt att e-beth lämnade dig. men vi får planera in något kul du och jag! kram

Annelie

24 Feb 2010 14:32

Ja att planera och ha roliga saker att se framemot är ett måste för mig, det är de roliga sakerna man gör och de man se framemot som får en att lätt ta sig igenom de tråkiga dagarna! När du årkar så får du gärna planera en resa hit, det hade gjort mig väldigt glad!

E-beth valde en annan väg och jag förstår att tankarna ofta kommer och att du tänker på henne, tyvärr så tänkte inte hon på alla dessa tårar som alla skulle fälla över att hon inte finns och all den saknad efter henne!

Kraam

Carolina [fotograf]

24 Feb 2010 17:25

Jag skulle bara bli arg på snön i skogen nu :P

Kommentera

Publiceras ej