Alla talar om snö

2kommentarer

Gozzi släpade ut mig på en kiss o nosrunda och skapandet av innehållet i grön majpåse som är nerbrytbar av naturen. Nikon fick följa med efter att jag dammat av den, var ju ett tag sedan jag fotade nu över en vecka. Har nog inte hänt sedan jag köpte den. Trots att jag försökte smyga och göra mig osynlig så att ingen skulle märka mig på hundpromenaden så träffade jag på tanter och farbröder som var tvugna att komentera all snö som kommit. Jag var ju inte så sugen på att prata men man vill ju inte vara ohövlig. "Oh va snö", "när ska det sluta", så mycket snö har det aldrig varit i stan", var gör de av all snö de kör bort", "vad dyrt", "alla har tröttnat" och "eller vad tycker du". Det kan man ju undra vad jag tycker. Jag vet inte om det är fel med snö när det är vinter och sol när det är sommar. Jag frågade helt lungt om de ville att det skulle regna i stället.
...och vad tror ni att de svarde på det då.....?
Just det!


Sååååååååå fint!

Jag tror att många flera kommer att värdesätta våren i år, mera än de brukar göra. Jag kollade på fotografier från februari förra året som jag tagit och då var snödropparna uppe. De växer nog under snön och när snön har smälter bort så behöver vi inte vänta på vårtecken.


Att skotta snö och is från hyreshustaken var det många som var sysselsatta med idag, man får inte vara höjdrädd.


Vi "stötte" även på en snögubbe.

Mycket av det du ser beror på vad det är du tittar efter.

:-\

2 kommentarer

Emmie

23 Feb 2010 22:45

haha det är det jag brukar säga, alltid är det folk som liksom "dras" till dig för att prata. oavsett om du vill eller inte så är det något speciellt med dig som gör att alla vill säga dig något. men de e klart vem skulle inte vilja prata med en så trevlig & förtjusande kvinna som dig? oj vilka fina bilder (som alltid). jag håller med dig om att jag me tror att folk kommer värdesätta våren mera. fast jag e ju en av dom som ALLTID har älskat våren oavsett om det har varit mkt eller lite snö på vintern. för våren är ju heeelt underbar! kram

Sofie

23 Feb 2010 23:18

Håller med om att det är FÖR mycket snack om ALL snö just nu... Det är bättre att njuta av att vi faktiskt har en vinter med snö, det är vi inte bortskämda med. Och ser man sig omkring så är det väldigt vackert ute. Kram kram

Kommentera

Publiceras ej