Nyponkrig

3kommentarer

När vi var mindre hade vi nyponkrig. Vi mosade nyponen och så stoppade man ner dem i byxor eller innanför tröjan på dem man krigade mot. Kliade gott kan jag lova. Vi hade även äppelkrig, suräppel på en pinne som man sedan slungade iväg. Nyponkriget slutade alltid med ett bad i zinkbaljan och äppelkriget slutade alltid med en massa blåmärken. Dockor var inget för mig, mamma ojjade sig alltid över mina lekar och att jag smutsade ner mig värre än en pojke. Undrar fortfarande vad hon kunnat mena med detta, jag som var såååååååååå stillsam:-)







Tänk om alla krigare hade använt äppelslunga och
mosade nypon i stället för skjutvapen.

I morgon så drar jag iväg till Malmö

tjoho!

:-)

3 kommentarer

Marie-Louise

17 Aug 2010 10:54

Å nyponkrig kommer jag ihåg, f*n vad det kliade. Men roligt hade man i alla fall, oftast.

mimmione

17 Aug 2010 15:28

HAHA visst hade man kli pulver oxå, brrr snygga foton

Ailas

17 Aug 2010 15:48

Mammorna kunde få det där lite om bakfoten ibland, liksom vi själva gjort med våra barn...

Minns att min mamma inte uppskattade alls när vi lekte i en underbar gyttjepöl med så där riktigt seg och härlig vadjagnuskullekalladetförlera. Blev kläderna smutsiga (och det blev de!) brukade vi ta bort fläckarna direkt i en del av diket där det fanns vatten. Men tror du att mamma uppskattade detta!!!!



Kram

Kommentera

Publiceras ej