I lugn och ro

4kommentarer

Att bara sitta kvar i bilen utan stress och jäkt passar ju bra då man inte har en massa måsten hängande över sig. Skulle gått in i affären men blev sittande en stund då jag stängt av motorn. Där satt jag i godan ro och kollade in när andra grejade med sitt, kul syssla det där med att kolla på folk. Men på parkeringen snett mot mig så var det en farbror som grejade med sin husbil med huven uppe. I husbilen satt det två damer som kollade på en karta. De fnittrade och pekade på kartan, ibland kom det ett gapskratt följt av en rolig kommentar som jag ej hörde. Jag blev liksom kvar sittande i min bil medan jag skrattade lite för mig själv. Härligt med dessa två kvinnor som helt ovetande roade mig. När huven på husbilen stängdes av mannen som sedan gick bort på passagerasidan för att förhöra sig om hur rutten skulle gå vidare genom landskapet log han mot damerna och sa "då kör vi vidare flickor". Där satt jag med ett leende från öra till öra och tjuvlyssnade roat på några för mig helt främmande människor.

Så i rätt sällskap kan man känna sig evigt ung!




:-)

4 kommentarer

soffie

11 Aug 2010 22:29

vilken mysig stund det blev där i bilen för dej,rolig bild vad är det för nåt som hänger där nån boj eller?

kram

Marie-Louise

11 Aug 2010 23:15

Härligt att ha tid att bara sitta och filosofera och kolla in andra människor. Jag undrar just vart dom skulle :)

Ailas

12 Aug 2010 02:37

Jag kan också stanna upp och iaktta och lyssna på människor på samma sätt. Ofta hygglig underhållning och dessutom gratis. :)

Selma

12 Aug 2010 09:50

Människor kan vara så kul.

Kommentera

Publiceras ej