Hemma igen!

3kommentarer

Avslutade semestertrippen med ett besök i Boris lilla butik. Men innan dess skulle jag ta mig med tåg till Varberg och buss där ifrån till Ullared för att sedan bli hämtad av GN när han slutat jobbet. Men dagen innehöll lite oväntade inslag som att jag höll på att missa stiga av tåget i Varberg för att jag satt och löste sudoku. Men jag hann av i sista stund. Bussen som skulle ta mig till Ullared gick 30 miuter för sent för att chauffören hade haft annat för sig i fikarummet....och så skulle ju de här minutrarna köras in med likbleka resenärer i bussen. Jag tror att jag hade dubbla bälten på mig. Men fram kom jag och mina knäppta händer gick knappast att dela från varandra när jag steg ur bussen. En eller två rundor i Boris butik så var färgen i ansiktet tillbaka och mina händer uppmjukade. Det var bara en blåsa under foten från torsdagskvällen underbara promenad hem från Liseberg som gjorde sig påmind.


The Ark var på Liseberg när vi kom dit


Ett foto taget från pariserhjulet


Av de här två attraktinerna så är det endast flumrider som jag kan tänka mig att åka.

Ja, då var det fredag och på dagens program står det att Trion ska spela på bästaste Ip. Så har du inget för dig och gillar att kolla på fotboll så är det bara till att komma. Glöm fikakorgen hemma för på IP  finns alltid nybakat till en kopp med stärkande gott kaffe, kokt och grillad korv och trevlig personal i kiosken. 
Vår killar kommer att göra allt för att du ska få en trevlig och underhållande match.


Glada Trionkillar

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!


För det är fredagsmys.....

:-)

3 kommentarer

Ailas

20 Aug 2010 11:05

Låter som att du hade en väldigt trevlig liten resa! Sådana där små incidenter hör liksom lite till, även om jag ogillar chaufförer som kör som galningar. Tänk om... brukar jag tänka då och bli precis lika rädd som du var!



"Flummen" på Liseberg är jättekul! Den skulle jag vilja åka hur många gånger som helst, men det är alltid sån kö till den. Alla andra vill ju också.



Lycka till med kvällens begivenhet!

Marie-Louise

20 Aug 2010 16:55

Läskigt när busschaufförer ska köra in tiden så där, men tur att allt gick bra. Och att du han av i tid klurigt det där med sudoku ;)



soffie

20 Aug 2010 21:08

tjohooo för fredagsmys !!!

hmm undrar va chaufören gjorde!

kram

Kommentera

Publiceras ej