Fotboll med glädjeskutt

5kommentarer

På söndagens eftermiddag tog Gozzi och jag en sväng till Trions fina IP för att sluta samman med de grönvita i Trionfamiljen. Vi var alla där för att heja på grabbarna i dagens derby mot Rödeby. Matchen slutade med 2-1 till oss och vi alla var så glada för dagen vinst. Sonen kunde spela hela matchen och jag hoppas att massage och värme ska hjälpa även inför kommande matcher.
Inte nog med detta!
Jag tog även tio lotter för att Nina D hade bakat en god kaka som alla i Trionfamiljen nästa slåss för att få. Den vann jag, så när jag kom hem så firade jag med en stoooooooooooor bit medan jag njöt av dagens seger och av alla bilder.
Sedan skyndade Gozzi och jag iväg för att träna lite lydnad tillsamman med bästisen innan jag drog till jobbet.
Så nu sitter jag här efter mina tio timmar på jobbet och tänker på alla er som börjat jobba medan jag äter av den goda kakan, dricker te och njuter av att min semester just har börjat.
Va det någon som sa något om underbart!
Jag kan ha hört fel ;-)


Undrar vad som händer om man råkar sätta det ena benet framför bollen så här!!?


Oj då!

Tjingeling!

:-)



5 kommentarer

Marie-Louise

09 Aug 2010 11:55

Härligt med semester :)

Ailas

09 Aug 2010 15:00

Haha, vad var det jag sa...? :D Om du minns, så spådde jag att ni kommer att vinna nästa match och så blev det. Egenligen är det min förtjänst, så jag tycker att du kunde skicka en kakbit till mig cybervägen...



Det är underbart att vara ledig, jag håller hjärtligt med dig.



Kram!

mimmione

09 Aug 2010 16:47

en riktig höjdar dag då, både vinst för dig och sonen

AnnaKK

09 Aug 2010 17:15

Den som spar han (hon!) har - sin semester kvar! :-) Låter inte alls dumt med lite senare semester, så man slipper trängas med "alla andra" vid attraktionerna och så där.



Den här veckan drar seriespelet igång för "mina" fotbollslag, fast jag får ju erkänna att jag inte följer dem på samma vis nu som medans dottern fortfarande spelade. (Hon la av inför den här säsongen, efter att mest ha varit halvskadad hela förra + att det vankades en del förändringar som hon inte var så tilltalad av). Så numera är väl fotbollen mest en del av mitt jobb bara, eftersom jag är anställd av idrottsföreningen (som lokalvårdare). Tidigare var den en stor del av fritiden också - som jag bitvis kan sakna. Så det är kul att få lite glimtar från den världen här i din blogg. :-)

soffie

09 Aug 2010 18:21

va bra dag du haft!

Å kul emd fotboll,

kram

Kommentera

Publiceras ej