Dina bästa vänner

2kommentarer

Om du någon gång har funderat på vilka dina verkliga vänner är så kan jag tala om att de har du i din tarm. Se till att du har koll på dessa små kryp som är 1014 till antal så att de håller sams. Ju mera vänner de är, desto friskar håller du dig. Det är inget lätt jobb att se till att du inte går omkring med ett inre världskrig i dina tarmar, du vet själv hur det brukar låta efter för mycket stress och dåliga matvanor.
Så mata dina smådjur med lite syrade grönsaker, proviva eller andra livsmedel med goda bakterier.
Jag har just nattat mina med lite proviva svartvinbär, så nu sussar de snart så gott.
Lika bra att jag smyger in i sänger så jag inte väcker de små liven :-)



ZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

sov gott 

:-)

2 kommentarer

Ailas

16 Aug 2010 12:32

Mina vildar bråkar faktiskt lite just nu, för de tycker inte om kolsyra och jag var lite elak och drack lite Coca-Cola igår... Frågan är hur jag ska bli vän med dem igen...? Borde kanske testa din metod, inklusive vila.



Kram

AnnaKK

16 Aug 2010 16:22

Ha-Ha!



Så gulliga de plötsligt verkar, tarmbakterierna! Tycker jag ser små blå och rosa gosedjur framför mej... :-) Klart man måste vårda dem ömt!!!



Ha en fin fortsättning på dagen!

Kommentera

Publiceras ej