160 års odlarmöda i Göteborg...

4kommentarer

..och varsam förnyelse är parken en fröjd för sinnet. Ett hav av grönska i stadens hjärta. Trädgårdstraditionen lever vidare i växtmarknad, parkvandring och seminarier.
Långt från storstads stress men ändå mitt i centrum,
allt enligt
Trädgårdsföreningens länk.



Efter en mycket trevlig vandring i tidig morgon så gick jag tillbaka till hotellet för att dricka lite te och kolla på mina foton från parken som verkligen är en fröjd, inte bara för sinnet.

Ha en bra dag!

:-)

4 kommentarer

Ailas

18 Aug 2010 12:02

Trädgårdsföreningen är en pärla! Testa gärna Slottsskogen också, förresten... Jag blev så glad av dina bilder, riktiga pärlor de också.



Malmö i regn kan inte vara något hit direkt... Varje gång jag varit där har det blåst småspik, så jag kan tänka mig hur vidrigt det kan bli med regn därtill... Tur du kom därifrån. :D



Räknar med bilder från shoppingen!



Kram

Selma

18 Aug 2010 15:33

Kanske skulle man unna sig en vuxensemester i Gbg och hoppa Liseberg och kolla trädgårdsföreningen nästa sommar.

mimmione

18 Aug 2010 16:16

många vackra bilder, var du i botansiska trädgården, där är det fint att promenera

soffie

18 Aug 2010 21:59

å va vackra bilder det är så mysigt att strosa runt där,

kram

Kommentera

Publiceras ej