Varför finns det konstiga ord

1kommentarer

Såg i en tidning för ett tag sedan att vissa ord kommer att försvinna för att de inte används längre. Undrar vem som bestämmer det. Skulle det vara jag som bestämde så skulle många ord försvinna, har aldrig lärt mig konsten att änvända mig av långa och krångliga ord som man knappast inte kan uttala eller stava till eller ens förstå. Nu var det ju inte dessa orden som var menade att försvinna utan det var gamla ord som ersatts med nya. Kollade in högskoleprovet och då den svenska delen som innehåller ord. Ska ladda hem ett gammalt högskoleprov och lära in lite nya krångliga och svårstavade ord som abscess, antichambrera, cheilon, glossoptosis, xantippa och weltschmerz.


Igårkväll var jag på spjutan för att kolla in formen på Trionkillarna inför helgens viktiga match. Inte utan att jag är lite nervös för det är viktiga poäng och en match som jag vill att de ska vinna. Hoppas tränare Tomas kan ladda grabbarna så de spelar som de aldrig gjort förr.


Dennis som ibland varit mutbar inför viktiga matcher ska ju inte vara med på lördag

Medan ni roar er på jobbet
så ska jag ta en dejt
med John Blund

:-)




1 kommentarer

2barnspappan

14 Apr 2010 13:36

Oj, det var många svåra ord det där!

Vet nog inte vad ett enda betyder... :-/



Hoppas du sovit gott och att du får en bra dag.

Kommentera

Publiceras ej