Valborg eller våren

2kommentarer

Vad vi firar ikväll när vi står där vid brasan och värmer oss medan korven blir bränd och ryggen iskall kan ha sina olika orsaker. En del bränner det gamla för att få plats med det nya. Några eldar för att fira våren och andra för att fira heliga Valborg. På min tid innan denna tiden då jag var häxa samlades vi alltid för att hedra våra döda för gränslandet var som svagast denna natt.


Får mig att tänka på Karin Boye, "Ja visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle annars våren tveka....."

Försökte sova en stund då jag kom hem från jobbet , vaknade av en dröm som jag trodde var verklighet. Försökte somna om igen tillbaka till min dröm men den förblev bara en dröm.

:-)

2 kommentarer

T I N A

30 Apr 2010 16:38

fin fin blogg ;D

mimmione

01 May 2010 11:22

Hej en mycket vacker bild och tanke i din text, tack för din kommentar i min blogg.

Kommentera

Publiceras ej