Strandfynd

1kommentarer

Tanke var att Gozzi och jag skulle stiga upp tidigt idag men det ville inte min kropp, så när klockan ringde så stängde jag av den vände mig om och fortsatte med det jag håll på med innan, Soooooooooooooooooooooooova. Men dagen ha ju många timmar så nog har vi hunnit med en tur till havet, jag cyklade och Gozzi kutade. Det var helt vindstilla och solen tittade fram när vi gick den sista biten. Nu ska vi leta strandfund sa jag till Gozzi och vi började kolla runt, men det där med strandfynd ser vi helt olika på hunden och jag.


Gozzis strandfynd...


Sumpråttan Gozzi

Eftersom jag bara hittade en gammal pall så ska jag bespara er en bild på den. När väl Gozzi kom upp från sin lilla "standfyndsrunda" så kan jag säga att han luktade inte hallonbåt precis. Han luktade mer som jag kan tänka mig att en sumpråtta luktar. En prislapp på honom idag hade varit GRATIS. Måste kolla vad sumpråtta heter på tyska. Enligt google skulle det bli "sumpfratte" alltså Grosse Sumpfratte. Mycket passande namn :-)

Jag känner att en smygande träningsvärk börja ta form.
Härligt!
Jag gillar träningsvärk.

Avslutar dagens inlägg med lite andra bilder från vår lilla cykeltur till havet.







Nu ska jag avsluta kvällen med te och en bok.

Sov gott!

:-)







1 kommentarer

2barnspappan

23 Apr 2010 11:29

"Grosse Sumpfratte" Ha ha! =D

Men det ser ut som han hade kul iaf!

Kommentera

Publiceras ej