Kanelbullens dag

1kommentarer

Det bästa sättet man kan fira kanelbullens dag med är just en kanelbulle. För att vara på den säkra sidan så testade jag att äta en redan i lördags. Missade Annelies goda hembakade pga att tiden inte ville räcka till, så det fick bli köpebulle i stället. Undrar om det inte var 10 år sedan kanelbullen fick en egen dag och man kan ju undra varför kanelbullen ska firas med en egen dag. Jag tycker att det finns många andra goda kakor som borde få en egen firaredag. Varför inte gräddbullens dag, eller kärleksmumsens dag.



För att kanelbullen skulle smaka som bäst så fick det bli lite te till och naturligtvis tillsammans med de glada och trevliga spelarfruarna. Bullar och fiskar slank ner samtidigt som vi kollade på bilder från fotbollsåret som gått.



:-))

1 kommentarer

Emmie

05 Oct 2009 12:22

låter gott! själv så blev det ingen kanelbulle på kanelbullens dag för min del.glömde bort att det va den dagen igår och när jag kom på det va klockan för mycket,men jag firade med lite resterande tårta från lördagen istället. kram

Kommentera

Publiceras ej